Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. maj 2007

Mit nye Skjul

er købt i england hos www.wildlifewatchingsupplies.co.uk...Hides

Det er en mini dome hide, og er ikke særligt stort - det passer med jeg kan folde mine 178 cm og sidde i skrædder stilling og så rører hovedet toppe, men kaffe og kamera er der plads til.

Det har et sort hul i front forsynet med klap og 2 net, og to mindre huller i siderne forsynet med net og klap.

Det er lidt pebret (og tog knap en månede at få leveret) men nu jeg ikke har en mindre brugt personbil at bytte til flere mm er det rigtigt godt givet ud som nedenstående historie beskriver:

Langt om længe er mit fotoskjul kommet ;o) Stor var glæden da både Hvinand og Grønbenet rørhøne uforstyrret kom tæt på... Pludselig lød det som om Gøgen har sat sig på taget ! Det var heldigvis ikke tilfældet, men det sad skråt bagude 5 m væk ... Under uødvelsen af al min akrobatiske snilde lykkedes det at skyde 3 billeder ud af venstre sideåbning hen over venstre skulder ;o) Kort sagt - vil i tæt på, så køb et skjul



Foto: Kim Lunding

De senest indberettede arter i Naturbasen: