Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. juni 2013

Hvorfor forskellige krav til billedets størrelse til forum og galleri?

Jeg læste mig til følgende:

"Hvis bredden er større end højden, skal bredden være minimum 567 pixels. Hvis bredden er mindre end højden, skal bredden være minimum 425 pixels."

Jeg benytter nu altid billeder, der er bredere end høj ...

Meget ofte (men ikke altid) er jeg ude for, at når jeg har forberedt mine billeder med bredden til 567 pixels & højden til 425 pixels - og derefter prøver at bruge dem i forum, får jeg besked om, at billedet er for stort ... så redigerede jeg billedet igen, så det kunne bruges.

Når jeg så efterfølgende (hvis man har godkendt mit "fund"), ønsker at sætte samme billede ind på min indrapportering af en observation - så er billedet for lille, og jeg må igen redigere billedet.

Jeg synes det er et irriterende problem i en ellers fantastisk hjemmeside, hvor man på en flot, hurtig og effektiv måde bliver vejledt i sine observationer :-)

Mange hilsener, Bodil

De senest indberettede arter i Naturbasen: