Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. maj 2007

Køb af dslr til naturfoto - hjælp

Jeg har besluttet mig for at købe mig mit første digitale slr kamera, men er 100% blank på området ;)

Kameraet skal bruges til naturfotos primært fugle, smertegrænsen er 10000,-

Senere kommer der nok flere og bedre linser mm til hvis jeg ender med at blive bidt af det.

Anyway jeg har stort set læst alle tråde i denne kategori men er stadig i tvivl.

Så med udgangspunkt i ovennævnte hvilket kamera (kit eller hus+"extern linse") vil kunne give mig mest value for mine penge?

Canon 400d

Nikon D80

Det skal siges at jeg regner med at bestille fra en tysk forhandler , så hvis i har et link til et godt tilbud er i mere en velkomne til at poste her ;)

Jeg er som sagt nybegynder men har dog haft et 2.1 mpix canon før, og er godt klar over at man vælger enten eller, når man vælger enten canon eller nikon pga objektiver ikke kan bruges på begge.

Men altså - vil jeg få mest ud af at købe et sæt dvs fx technikdirekt.de...Article?

og så senere købe andre linser eller er det bedre bare at købe kamera hus og en linse? dvs er de linser som de sæt canon og nikon laver ikke noget som helst værd?

Håber i kan finde ud af hvad jeg mener, da jeg ellers er nødt til bare at "købe katten i sækken" og håbe på det bedste.

/Allan

De senest indberettede arter i Naturbasen: