Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

14. juli 2013

Køllesværmer i Allindelille

Hej sommerfuglefolk

jeg så en spændende køllesværmer i Allindelille Fredsskov i mandags (8/7), det var formentlig Z. minos (for trifolii/purpuralis tør man vel næppe tro på), naturligvis uden kamera, så jeg har ikke dokumentation af den. Der er ikke meldt nogen af disse arter fra lokaliteten, så her er en mulighed, hvis nogen alligevel skal forbi. Jeg kiggede selv efter den i går på samme sted uden held (men der var kejserkåbetræf, vel 50-100 sommerfugle samme sted og de hvide admiraler var også fremme inde i skoven). Det præcise sted er den lille eng ved Kastrupvej på venstre hånd (fra Haraldsted), lige hvor skoven holder op, ca. 50-100 m fra Naturstyrelsens hus (modsat side), og ca 150 m syd for det trelængede hus (samme side) med den sindssyge køter, der altid gør et helt kvarter efter, man er gået forbi.

Mvh Per

De senest indberettede arter i Naturbasen: