Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juli 2013

Var det bare en tornsanger? - (intet billede)

I går var jeg på tur med Vandrelauget, hvor vi ved 14-tiden tog færgen fra Kulhuse til Sølvager. I Sølvager gik vi et lille stykke på stien langs stranden mod Lynæs. Der vakte en bevægelse i krattet min opmærksomhed.

Det var en ret lille og ret mørk fugl, nogenlunde tornsangerfarvet på oversiden, men struben var ikke så hvid/lys som tornsanger og den havde rødt øje eller øjenring.

Den fløj hen og satte sig i toppen af et udgået og begyndte at synge en ret melodiøs kort strofe. Lidt à la tornsanger - og så alligevel ikke, den var mere melodiøs og varieret end tornsangersangen, synes jeg. Tornsangerens sang kender jeg helt sikkert.

Jeg var nødt til at følge med gruppen, så der var desværre ikke tid til at studere den i længere tid.

Den kan nok ikke bestemmes ud fra ovenstående vage beskrivelse, og jeg spørger mest, fordi der måske er andre, der kommer på den egn og kunne kigge efter... :-)

mvh

Merete

De senest indberettede arter i Naturbasen: