Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter V. Nielsen
Hvad sker der her ?? (Læst 444 gange) Postet d. 26-07-13 kl. 09:08
Er det et parasit angreb som denne humle er under. Eller forsøger den at blive kødæder. For mig at se er det en lille bille den har i favnen og behandler med tungen, men det kan vel ikke passe. Bygholm Park 24-7-2013.

Med undren Peter

Hvad sker der her ?? (Er det et parasit angreb som denne humle er under. Eller forsøger den at blive kødæder. For mig at s)
Foto: Peter V. Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (850 x 567)
Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 26-07-13 kl. 10:55. Emne: Hvad sker der her ??
Det ser ud som om billen har bidt sig fast i tungen , og at humlen prøver at få den til at slippe!

...snak lige om farlig mad!

Besvar | Kommentér

Mogens Jørgensen
#2 Kommentar postet d. 26-07-13 kl. 20:16. Emne: Hvad sker der her ??
eller god forsvarsteknik, jeg plejer også at give slip, når jeg bliver bidt i tungen .

Besvar | Kommentér

Peter V. Nielsen
#3 Kommentar postet d. 29-07-13 kl. 10:23. Emne: Hvad sker der her ??
Jo men hvorfor skulle en nektar spiser gå til angreb på en bille,nok så lille. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde noget om at humler er kødædere.

Peter

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#4 Kommentar postet d. 29-07-13 kl. 14:45. Emne: Hvad sker der her ??
Nok nærmere billen der angriber humlen, som desperat prøver at få den af! (av min tunge!)Den sad nok fredeligt i blomsten da sugerøret blev stukket ned til den!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator