Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
3. august 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Inger Lund
Langstrakt humle (Læst 421 gange) Postet d. 04-08-13 kl. 21:09
Er det her en snylte-børge med den langstrakte facon? Fra Bøtø-diget sidste weekend.

Inger

Langstrakt humle (Er det her en snylte-børge med den langstrakte facon? Fra Bøtø-diget sidste weekend.
Inger)
Inger Lund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Kåre Würtz Sørensen
#1 Kommentar postet d. 04-08-13 kl. 22:40. Emne: Langstrakt humle
Hej Inger prøver lige kræfter med denne. Måske nogen vil be/afkræfte.

Mener bestemt det er snyltehumle. Nok en han med den langstrakte form. Der ses gulbrune hår på siden af de hvide halehår. Det giver vestalis eller Bohemicus ( mørk og lys jordsnyltehumle ). Resten af min argumentation er måske mere spekulativ mener at kraven forest på thorax er lyst gul og der er hule hår på scutellum og det bør, i følge Ted Benton betyde Bohemicus. Så kommer der nok nogen med genitial kortet

Mvh Kåre

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#2 Kommentar postet d. 05-08-13 kl. 00:02. Emne: Langstrakt humle
Jeg ville ønske, jeg kunne opnå et overblik over de årevingede, bare til husbehov. En del af humlerne er ved at sidde fast, men snyltehumlerne har jeg aldrig før lagt mærke til. Din argumentrække lyder overordentlig overbevisende , men du har nok ret i det der med lys og mørk. Det er i hvert fald hørt før Jeg kan jo lade tråden stå åben lidt endnu og se, om der sker noget.

Mange tak for svaret.

Inger

Besvar | Kommentér

Inger Lund
#3 Kommentar postet d. 07-09-13 kl. 20:53. Emne: Langstrakt humle
Kåre, kan vi afslutte den her som bohemicus?

Inger

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator