Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Naturbeskyttelsesloven -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bo Skelmose
Holder det? - Stevns klint (Læst 2132 gange) Postet d. 07-08-13 kl. 10:39
Det lyder for dumt.

- se linket HER

Kommentér

Poul Evald Hansen
#1 Kommentar postet d. 24-08-13 kl. 06:39. Emne: Holder det? - Stevns klint
Ja, jeg forstår heller ikke rigtigt. Man kan da se fiskeleret tydeligt nok nu.

Men kommunen må da ikke bare skalte og valte med et fredet område?

Kommentér

Michael S. Jensen
#2 Kommentar postet d. 24-08-13 kl. 08:33. Emne: Holder det? - Stevns klint
Hej gutter

Det holder 100%!

Stevns Klint er en del af den danske naturkanon og godt på vej til at komme på verdensarvslisten, og det er ikke på grund af de træer, der hænger ud over kanten og gror på selve klinten, så væk med det stads.

Mvh Michael

Kommentér

Poul Evald Hansen
#3 Kommentar postet d. 26-08-13 kl. 06:51. Emne: Holder det? - Stevns klint
Men naturligvis skal det foregå med behørige hensyn til naturværdierne og beskyttelsesreglerne for habitatsområder m.v.

Jeg frygter ikke så meget, at kommunen rydder lidt krat, som at de vil lave "Disney-land" i området lige som Geocenter Møn m.v. på Møns Klint.

Kommentér

Bo Skelmose
#4 Kommentar postet d. 23-09-13 kl. 11:57. Emne: Holder det? - Stevns klint
Kan godt se ideen nu - træernes rødder stabiliserer så heller ikke skrænten. Nu kan den lave regelmæssige skred - så slipper man også for at skrabe grønalger af de hvide klinter ;)

Kommentér

Niels Faurholdt
#5 Kommentar postet d. 23-09-13 kl. 13:19. Emne: Holder det? - Stevns klint
Jeg hilser rydningen velkommen. Især ud fra et botanisk synspunkt. Floraen ved foden af klinten er nu mere og mere præget af skyggetålende urter som følge af de selvsåede træer og buskes skygge, lævirkning og løvfald. I gamle dage var området domineret af kalkelskende tørbundsurter, hvoraf flere var særdeles sjældne. De er der endnu, men de er under angreb.

Poul Evald jeg synes, du skruer bissen på, når du omtaler GeoCenter Møn som "Disney Land" i en nedsættende tone. Jeg vil ikke bruge oceaner af plads på at forklare mit syn, men blot antyde, at jeg er uenig.

Kommentér

lars krogh
#6 Kommentar postet d. 23-09-13 kl. 18:22. Emne: Holder det? - Stevns klint
Ja fik nu stevns kommune ødelagt flere ynglesteder for karmindopap og andre småfugle ved stevns fyr . så mund ikke også det lykkes dem ødelægge det stedet på klinten ved Højerup gamle Kirke hvor karmindonpap også yngler

Kommentér

Poul Evald Hansen
#7 Kommentar postet d. 29-09-13 kl. 06:33. Emne: Holder det? - Stevns klint
#5:

Niels, jeg har meget stor respekt for dig og din indsats for naturen og biodiversiteten. Men her er et område, hvor vi ikke er helt enige.

Møns Klint eller ej. Der skal vel være nogle sure gamle mænd til at træde på fodbremsen, hvis en kommune går grassat med at skabe og sælge turistattraktioner.

Det bekymrer mig også, at DN i sådanne sager ofte ikke er til at skelne fra Friluftsrådet.

Men i den konkrete sag er jeg enig i, at en hel eller delvis rydning vil være på sin plads.

Hvis galt skal være. så kan man måske tænke i baner af noget med Stevnsfortet i stedet for - som jeg frygter - at kommunen får proppet et nyt overdimensioneret turistcenter ind på stedet.

Kommentér

Kim Petersen
#8 Kommentar postet d. 29-09-13 kl. 09:27. Emne: Holder det? - Stevns klint
# 6 : Nåh hva´, fuglene kan da bare flyve et andet sted hen.

Der findes vel andet end fugle, der skal tages hensyn til i naturen.

Kommentér

Poul Evald Hansen
#9 Kommentar postet d. 29-09-13 kl. 09:43. Emne: Holder det? - Stevns klint
Fuglene var der også før klinten i den grad groede til.

Nogle gange må vi tænke i baner af fornuftige konstruktive kompromisser, hvis forskellige naturinteresser trækker i lidt forskellig retning.

Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator