Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken? (Læst 508 gange) Postet d. 16-08-13 kl. 19:01
denne herhjemmefra i dag. Den virker lidt kliddet på stokken. Den vokser nær hassel, ahorn og ask og ellers hestemarken på den anden side hegnet

Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken? (denne herhjemmefra i dag. Den virker lidt kliddet på stokken. Den vokser nær hassel, ahorn og ask og)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1376 x 1176)
Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#1 Kommentar postet d. 16-08-13 kl. 19:01. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
-

Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken? (-)
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1264 x 1128)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 16-08-13 kl. 19:52. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Hej Eva

Det er muligvis Alm. Agerhat (Agrocybe pediades), men hatten er mere gul end sædvanligt, og hatten er noget året. Det er muligvis en sjælden dobbeltgænger, Mikroskopi af tørret materiale er nødvendigt

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#3 Kommentar postet d. 16-08-13 kl. 20:12. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
er det en du vil have tilsendt Torbjørn?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 16-08-13 kl. 20:29. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Ja, det er OK Eva! - hvis det viser sig at være det andet danske fund af Agrocybe ochracea, vil jeg bede dig lægge den ind på svampeatlas, også fordi dit foto er bedre end mit af det første fund.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#5 Kommentar postet d. 16-08-13 kl. 22:18. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
det skal jeg gerne gøre hvis det viser sig at være den

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#6 Kommentar postet d. 26-08-13 kl. 21:32. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Hej Torbjørn - så er den lagt i posten

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#7 Svar postet d. 11-02-14 kl. 09:23. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Hej Eva

Så lykkedes det omsider at finde den igen. Det er "desværre" kun Rodslående Agerhat (Agrocybe arvealis), mikroskopisk umiskendelig på de fingerformede fladecystider.

Undskyld den lange ventetid Eva!

Ps. Jeg har indlagt de mikroskopiske karakterer på atlas, og "accepteret" fundet også der!

Vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#8 Svar postet d. 11-02-14 kl. 09:31. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Jeg opdagede at den ikke var oprettet på F&N, det har jeg gjort nu! - Med hyppighed hist og her.

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Olsen
#9 Kommentar postet d. 11-02-14 kl. 16:54. Emne: Hvilken "kliddet" svamp fra græsmarken?
Mange tak for det Torbjørn - så er der en ny svamp jeg må ind og læse på

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator