Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Thomas Elbek
Netfugl.dk (Læst 1865 gange) Postet d. 19-08-13 kl. 18:42
Når jeg besøger Netfugl.dk kommer min antivirus software op og hyler om at Netfugl.dk er kendt som et skadeligt websted.

Det samme gælder formentlig dof.dk og dofbasen.dk da de alle kører på samme server såvidt jeg kan se på IP-adresser.

Er der nogen her i forummet der har viden desangående, og om disse websites er blevet sikre at besøge igen ?, så hører jeg meget gerne nærmere.

På forhånd tak.

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad

Svaraktivitet:

(69)
#1 Svar postet d. 19-08-13 kl. 19:35. Emne: Netfugl.dk
Ingen problemer her - på pc med Avast (gratisversionen).

Men jeg har før oplevet, at Avast pludselig og i en kortere periode (maks. en dag) advarer mod "gammelkendte" hjemmesider. Tror, at det er Avast, der er lidt for følsom og at der ikke er noget at være bange for - medmindre siden altså er blevet hacket og overtaget af en internetbandit.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#2 Kommentar postet d. 19-08-13 kl. 19:36. Emne: Netfugl.dk
Jeg fik bare en advarsel mod et script inde på Netfugl.dk for en del tid siden., så noget er/har der været galt.

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#3 Kommentar postet d. 19-08-13 kl. 19:39. Emne: Netfugl.dk
Hvis du mener, at der er noget galt, så er Netfugl (eller pr. email til rette vedkommende) nok det rette sted at melde om din oplevelse.

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#4 Kommentar postet d. 19-08-13 kl. 19:53. Emne: Netfugl.dk
Jeg har nu skrevet til Netfugl.dk

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#5 Kommentar postet d. 19-08-13 kl. 23:40. Emne: Netfugl.dk
"Det samme gælder formentlig dof.dk og dofbasen.dk "

Ved ikke m.h.t. at besøge hjemmesiderne, men Nyhedsbrevet fra dof.dk havner hver gang i mappen uønsket mail med advarslen "Pas på! Denne afsender blev ikke godkendt af vores svindelkontrol"

Eller også "Indholdet af denne mail er blokeret af hensyn til din computers sikkerhed"

Besvar | Kommentér

Anders Tvevad
#6 Kommentar postet d. 19-08-13 kl. 23:52. Emne: Netfugl.dk
Afviste og delvist blokerede e-mails har intet at gøre med evt. mistænkelige scripts på evt. hackede hjemmesider.

De afviste/blokerede mails skyldes at din internetudbyder prøver at hjælpe dig med at slippe for spam og den slags. Du bør omvendt hjælpe den anden vej ved at sætte dit e-mail-program op sådan, at din internetudbyder fremover lader de "godartede" afsendere slippe igennem uden videre. Hvor og hvordan det skal gøres, afhænger helt af dels dit e-mailprogram, dels din internetudbyder - og er vist noget, der falder uden for emnet for denne tråd.

Besvar | Kommentér

Thomas Elbek
#7 Kommentar postet d. 20-08-13 kl. 06:45. Emne: Netfugl.dk
Jeg har fået følgende svar fra Netfugl.dk:

For omkring en måned eller to siden blev hjemmesiden hacket og der blev

lagt noget ret uskyldigt med skadeligt kode online. Det blev fjernet med

det samme. Jeg har netop lavet en række scanninger af hjemmesiden fra en 4

forskellige webservices og de siger alle at hjemmesiden er "uden kendte

problemer".

Vi har før oplevet at en "anmeldelse" af hjemmesiden holder ved hvorfor du

bliver ved med at få en advarsel selvom det kan være uger/måneder siden at

hjemmesiden blev renset.

Men tak for orienteringen.

Skulle noget lignende med scriptet ske igen, så kontakt os meget gerne så

hurtigt som muligt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator