Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Allan Riis
Hvilke svamp er det tale om her ? (Læst 448 gange) Postet d. 25-08-13 kl. 05:58
Hejsa

Vi har fundet denne svamp i skoven idag.. men vi kan ikke finde den nogle steder på nettet.. den har en meget stærk krydderet pepper lugt

nogle der kan hjælpe med hvad det er for en og om den er spiselig ?

Hvilke svamp er det tale om her ? (Hejsa

Vi har fundet denne svamp i skoven idag.. men vi kan ikke finde den nogle steder på nettet.)
Allan Riis har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 25-08-13 kl. 14:05. Emne: Hvilke svamp er det tale om her ?
Hej Allan

Jeg studser over at den er utroligt gul, hvis lamellerne er groft savtakkede, så kan det ikke være andet end Anis-savbladhat (lentinellus cochleatus)

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Allan Riis
#2 Kommentar postet d. 25-08-13 kl. 14:23. Emne: Hvilke svamp er det tale om her ?
Hejsa Torbjørn

Det tror jeg godt du kan have ret i.. nu har jeg prøvet at tage et billede af lamellerne så du kan se dem..

og den lugter faktisk lige som stjerne anis.

men er sådan en spiselig ?

Hvilke svamp er det tale om her ? (Hejsa Torbjørn

Det tror jeg godt du kan have ret i.. nu har jeg prøvet at tage et billede af lame)
Allan Riis har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Allan Riis
#3 Kommentar postet d. 25-08-13 kl. 15:13. Emne: Hvilke svamp er det tale om her ?
Når jeg søger på navnet som du skriver så står der på wikipedia at den er spiselig men nu er det jo ikke alt på nettet man skal tro på så vil gerne høre fra andre om de har spist denne type svamp før og hvad er sådan en bedst til når den smager af anis ?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 25-08-13 kl. 15:16. Emne: Hvilke svamp er det tale om her ?
Mit svar forsvandt i cyberspace - men smagen er såvidt jeg husker - lidt skarp - og kødet er noget sejt - så det er ikke en jeg vil anbefale!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator