Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Bornø
Ilja??? (Læst 524 gange) Postet d. 30-08-13 kl. 21:40
Hej, Jeg har d.d. set obs. af Ilja i Horsens. Hvordan bliver denne obs. kvalitetssikret, det passer ingen steder på tid og sted!

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#1 Kommentar postet d. 30-08-13 kl. 21:52. Emne: Ilja???
Det må være Apatura ilia, du mener at have set.

- se linket HER

Jeg formoder, at der skal gode mindst et godt skarpt foto til, der underbygger iagttagelsen, for at den kan godkendes.

Har du lagt mærke til, at en fyr der hedder Simon Juhl Nielsen i dag har oprettet sig som bruger og indberettet fund af benævnte sommerfugl fra en lokalitet nord for Søvind - dog indberettet som set i Horsens ???

Lidt mystisk, synes jeg, og jeg kan se, at obs´en er under behandling af Kvalitetssikringsudvalget markeret med blå kvadrat ved obsen... - se linket HER

Det er proceduren; man indberetter, foto eller anden dokumentation uploades, Kval.sikringen tager løbende vurdering på indberetningerne, og så hører man jo nærmere, hvis udvalgsmedlemmerne ønsker yderligere bevisførelse...

Mvh Lars Jørgen

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 30-08-13 kl. 21:57. Emne: Ilja???
Hej Peter

Vi opfordres til selv at melde obs vi mener er forkerte til Kvalitetssikring via linket allernederst på siden. Inde på siden scroller du ned i den nederste del. Der er en liste over forskellige ansvarlige for kategorierne. Du sender bare en mail via deres profil med et link til den obs du mener er forkert. Så tager de affære

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg
#3 Kommentar postet d. 30-08-13 kl. 22:01. Emne: Ilja???
OK, Anni - der læste du nok klarere end jeg.

Altså, Peters budskab er, at han i dag på denne hjemmeside har set, at en anden bruger har inddateret en Ilia-obs. og at han mener, der bør ses nærmere på den ?!!!!

Den fangede jeg så ikke lige i første hug.

Tak for læsehjælp, Anni

/LJ

PS: som skrevet ER den under behandling i KvalSikrUdvalget...

Besvar | Kommentér

Tom Nygaard Kristensen
#4 Kommentar postet d. 30-08-13 kl. 22:02. Emne: Ilja???
Selv en gammel iris (Regnbuesommerfugl) lyder usandsynligt.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator