Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Svampebog (Læst 817 gange) Postet d. 01-09-13 kl. 09:40
Hejsa.

Jeg mangler en god og fyldestgørende feltguide til danske svampe. Hvad kan anbefales?

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#1 Svar postet d. 01-09-13 kl. 12:53. Emne: Svampebog
Jan Vesterholt: Danmarks Svampe. Gyldendal

Besvar | Kommentér

Louise Widenborg
#2 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 15:40. Emne: Svampebog
Danmarks svampe vil jeg nu ikke anbefale, hvis den skal med ud i felten, da den vejer et ton (Overdrivelse fremmer forståelsen), men meget stor og ikke ret handy. Den er dog uundværlig ikke at have stående derhjemme, hvis man går op i svampe

I felten bruger jeg Gyldendals guide til danske svampe, som rummer alle de almindeligste arter.

Mvh. Louise.

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg
#3 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 16:22. Emne: Svampebog
En skam man ikke kan få Garnweidner SVAMPE fra Gyldendal mere. De passer lige i lommen.

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#4 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 16:39. Emne: Svampebog
Det er jo altid svært at finde noget fyldestgørende som ikke fylder noget...

Men jeg ville kigge efter noget digitalt, som kan medbringes på mobilen.

Selv har jeg Svampguiden - se linket HER og den findes til både Android, Iphone og Windows Phone. Den er på svensk.

Jeg har ingen anelse om, hvor stor forskel der er på, hvilke svampe man kan finde i Sverige og i Danmark, men de ca. 200 svampe den omtaler, har indtil videre dækket mit behov.

Men svampe er så heller ikke mit primære fokus i felten

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#5 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 21:00. Emne: Svampebog
Tak alle.

Jeg tror ikke min gamle nokia er meget bevendt i felten - men jeg kan nok godt slæbe rundt på et ton litteratur i rygsækken, hvis den er god og dækkende. Problemet har hidtil været, at mange arter ikke er medtaget i de gængse bøger, så man står tilbage med en masse sp''er, når man får dobbeltchecket sine fund med naturbasen. (Er f.eks i tvivl om jeg har nogensinde har set rødsprukken rørhat, fordi der også findes Hvidsprukken, der ligner osv).

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator