Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
4. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (Læst 739 gange) Postet d. 01-09-13 kl. 20:43
En lille aftentur i orkideerne førte mig til stien, hvor Småskællet Tragthat blev fundet i slutningen af juni. Og en lille meter fra stedet stod minsandten dette " pragtbæger".

Trods flæserne regner jeg med, at det igen er Småskællet Tragthat på spil i Øksedal (?)

-der kommer nogle halvdårlige billeder uden blitz /lidt bedre med

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (En lille aftentur i orkideerne førte mig til stien, hvor Småskællet Tragthat blev fundet i slutninge)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1012 x 995)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 20:44. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
1

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (1)
Klik på billedet for original størrelse (961 x 1157)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 20:45. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
2

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (2)
Klik på billedet for original størrelse (710 x 807)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 20:47. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
med blitz

-svampen står der endnu, så i morgen..

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (med blitz
-svampen står der endnu, så i morgen..
)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 21:14. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (:-))
Klik på billedet for original størrelse (832 x 813)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#5 Kommentar postet d. 02-09-13 kl. 21:04. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
Flere svampe i dag -

og fotograferet i dagslys

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (Flere svampe i dag -
og fotograferet i dagslys
:-))
Klik på billedet for original størrelse (892 x 831)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 02-09-13 kl. 21:05. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
2

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (2)
Klik på billedet for original størrelse (1114 x 820)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 02-09-13 kl. 21:06. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
3

Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder (3)
Klik på billedet for original størrelse (1339 x 1048)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7381)
#8 Svar postet d. 03-09-13 kl. 10:17. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
Njaah Per

De meget gaffeldelte lameller får mig til at tænke på om det ikke er Bleg Orangekantarel istedet for. Det er let at afgøre med mikroskopet, når jeg nu ikke har den friske svamp i hånden

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#9 Kommentar postet d. 03-09-13 kl. 10:29. Emne: Småskællet Tragthat med flæser, frynser og blonder
Hæ, hæ Torbjørn

-det går sg... godt.

Se, jeg har faktisk fået lært at bruge atlas (Jens)

-og har for få øjeblikke siden adresseret en lille "postkasse" til Thomas Læssøe. Der kræves belæg til disse Tragthatte. Og jo intet problem -jeg skal ikke gå mange skridt for "at høste" -og i går i dagslys så jeg fire eksemplarer derovre.

Nu bliver to sendt til instituttet i dag -OG

-jeg snuppede en enkelt lille vokshat med hjem fra Øjesø i går. Den ryger med i kassen. Også vokshatten lagde jeg i går ind i atlas. Der skulle så intet belæg med -men det kommer der alligevel -i forbindelse med din anke om måske Kantarel...

(og jeg må da erkende, at Tørvemos-V ER fundet ved Øjesø og voksted i spagnummos gjorde, at jeg var HELT sikker, men...ja, ja -svampene vokser ikke ind i himlen....

-jeg skal lige ha´ sat lidt frimærker på kassen og pakket ned - senere går turen til Nibe Poststation

Per

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator