Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Morten Kofoed-Hansen
Indigo-rørhatte (Læst 677 gange) Postet d. 01-09-13 kl. 22:06
Jeg har egentlig altid synes at det var ret ligetil at bestemme punktstokket og netstokket indigorørhat...men nu bliver jeg pludseligt i tvivl. Eriks gode artikler i Felthåndbogen er en god hjælp, men billederne t.h forvirrer mig. Er de alle rigtigt bestemt? (og bured det ikke være forfattrens rettighed at kunne låse kvalitetssikrede billeder til artiklen. Har selv haft fejlobs liggende som "billededokumentation" ifm med bestemmelsesartikler (har forhåbentlig fået rettet dem alle).

Nå, tilbage til sagen. Her er hvad jeg vil kalde punktstokket

Indigo-rørhatte (Jeg har egentlig altid synes at det var ret ligetil at bestemme punktstokket og netstokket indigorør)
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#1 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 22:10. Emne: Indigo-rørhatte
Og her, hvad jeg egentlig kaldte punktstokket i felten, men nu kan erkende netmønster på (øverst på stokken).

Hjælp ønskes.

De bedste hilsner

Morten

Indigo-rørhatte (Og her, hvad jeg egentlig kaldte punktstokket i felten, men nu kan erkende netmønster på (øverst på )
Morten Kofoed-Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (650 x 821)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#2 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 22:11. Emne: Indigo-rørhatte
Begge er fra Rude skov d.d.

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#3 Svar postet d. 01-09-13 kl. 22:58. Emne: Indigo-rørhatte
hej Morten, det mest sikre kendetegn er den røde linie som ses umiddelbart efter gennemskæring mellem kød/ og rørlag, se nøglen her - se linket HER

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen
#4 Kommentar postet d. 01-09-13 kl. 23:26. Emne: Indigo-rørhatte
Hej Jette.

Tak for tippet. Jeg har også forsøgt at se efter det på billederne i galleriet, men er ikke blevet klogere - er linien meget uanseelig? Og er det den mørke streg man kan se på mit andet foto?

Beklager ulejligheden....

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator