Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse) (Læst 597 gange) Postet d. 12-09-13 kl. 21:28
Et par hundrede meter inden jeg kom til Hyllested via Dalmose så jeg dette fra bilen - flotte, så jeg stoppede. De var store (nogle noget i retning af en CD).

Noget Champignon måske? 3 billeder. Der havde været nogen før mig, i nederste billede er den til venstre ikke vendt af mig.

Er den umulig?

Vh Finn

Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse) (Et par hundrede meter inden jeg kom til Hyllested via Dalmose så jeg dette fra bilen - flotte, så je)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#1 Kommentar postet d. 12-09-13 kl. 21:33. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Her tæt på.

Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse) (Her tæt på.)
Klik på billedet for original størrelse (929 x 622)
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#2 Kommentar postet d. 12-09-13 kl. 21:34. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Nå, de to sidste i omvendt rækkefølge. Sry.

Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse) (Nå, de to sidste i omvendt rækkefølge. Sry.)
Klik på billedet for original størrelse (929 x 622)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#3 Svar postet d. 12-09-13 kl. 21:38. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Champignon, ja, men der skal flere oplysninger til (lugt, farve ved såring m.m.). Men gættet er nok Mark-C (uden garanti).

Ole

Besvar | Kommentér

Bjørn Jensen

Svaraktivitet:

(40)
#4 Svar postet d. 12-09-13 kl. 21:38. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Lidt svært at se, kommer med et bud. Mark-champigon de kan godt have lidt skæl. Hilsen Bjørn.

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#5 Kommentar postet d. 12-09-13 kl. 21:57. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Hej Bjørn og Ole

Jeg skal forbi lørdag morgen. Så vil jeg tage et eks. med hjem, så jeg kan give flere detaljer

Foreløbigt tak for svarene!

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#6 Svar postet d. 12-09-13 kl. 23:08. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Det kunne sagtens være Strandengs-champignon (Agaricus bernardii), se den korte karakteristik her fra mycokey / svampeatlas: Stor, kompakt, lavstokket champignon med opsprækkende hat, stærkt rødmende kød, en nedad-aftrækkelig ring og en ubehageligt, sur lugt.

Hvis de kriterier er opfyldte skal jeg gerne godkende den siden hen.

Mark-champignon mangler sådanne kødede skæl og er en langt mindre svamp.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#7 Kommentar postet d. 12-09-13 kl. 23:26. Emne: Svampe ved Hyllested nær Dalmose (Slagelse)
Hej Torbjørn

Jeg vil gå detaljerne igennem sammen med Ebbe og se, om de matcher fuldstændigt! Tak!

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator