Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Peter Krogh
Hvilken formodet Slørhat? (Læst 622 gange) Postet d. 15-09-13 kl. 11:25
Denne svamp gror ud af blottet jord på en lille skrænt. Der står et par meget små egebuske samt diverse græsser på toppen af skrænten. Hatten er meget filtet og de største eksemplarer har en diameter på ca. 25 mm. Den har ikke nogen speciel lugt. Jeg synes, jeg kan se slørrester ved lamellerne, så derfor min formodning om en Slørhat. Har den en chance?

Dall Hede i går.

Mvh

Peter

Hvilken formodet Slørhat? (Denne svamp gror ud af blottet jord på en lille skrænt. Der står et par meget små egebuske samt dive)
Foto: Peter Krogh
Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#1 Kommentar postet d. 15-09-13 kl. 11:25. Emne: Hvilken formodet Slørhat?

Hvilken formodet Slørhat? ()
Foto: Peter Krogh
Klik på billedet for original størrelse (700 x 718)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 16-09-13 kl. 11:13. Emne: Hvilken formodet Slørhat?
Hej Peter

Det er en trævlhat, muligvis en groft skællet variant af laset T. men jeg lægger ikke hovedet på blokken uden at se materiale af den.

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Peter Krogh
#3 Kommentar postet d. 16-09-13 kl. 20:43. Emne: Hvilken formodet Slørhat?
Hej Torbjørn

En trævlhat så - de svampe bliver jeg aldrig helt god til. Det kræver lidt mere øvelse, end jeg giver dem. Vi lader den blive en ubestemt trævlhat. Du skal have mange tak for hjælpen.

Mvh

Peter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator