Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rune Hansen
Bestemmelse af mulig Mark-Champignon (Læst 856 gange) Postet d. 15-09-13 kl. 23:23
Hej Svampe-entusiaster.

Stødte tilfældigt på disse svampe på en græsplæne i byen og tog et par eksemplarer med hjem. Efter at have slået op i Politikens Svampebog synes jeg grangiveligt det må være Mark-Champignon.

Hvad siger I?

Smagen er mild og duften er ligesom dem fra Brugsen ;)

Der er ikke nogen farvning ved berøring af svampen.

I så fald det er rigtigt bestemt skal jeg ihvertfald forbi igen, da udbyttet er større end mine utallige skovture.

Venlig Hilsen

Rune

Bestemmelse af mulig Mark-Champignon (Hej Svampe-entusiaster.

Stødte tilfældigt på disse svampe på en græsplæne i byen og tog et par ek)
Rune Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (700 x 525)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 16-09-13 kl. 11:08. Emne: Bestemmelse af mulig Mark-Champignon
Hej Rune

Den ser helt typisk ud, på grund af den puklede hat, hvidlige farver uden særlig farveskift og lugt, først rødlige lameller, samt den sparsomme, ufuldstændige ring.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen
#2 Kommentar postet d. 16-09-13 kl. 11:09. Emne: Bestemmelse af mulig Mark-Champignon
Ps. Velkommen til f&n

Besvar | Kommentér

Rune Hansen
#3 Kommentar postet d. 16-09-13 kl. 12:29. Emne: Bestemmelse af mulig Mark-Champignon
Tak for hjælpen og velkomsten

Venlig Hilsen

Rune

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator