Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Jeg kan ikke få den her til at passe ... (Læst 473 gange) Postet d. 16-09-13 kl. 11:26
Denne larve er set nær Hessel plantage, Grenå, på noget fritvoksende fællesareal med højt græs, lidt lyng, skærmplanter og røllike

Størrelse vel ca 20 mm (+/-)

Jeg kan ikke få dens aftegning komb. med farverne til at matche noget helt præcist

Mit bedste bud er Hvid Dværgmåler

- se linket HER

Ganske vist kan den godt forekomme med en tydelig dorsallinie, men så er den "gal med de aftegninger, hvor subdorsallinien er ...

Det skal siges, at der er en del andre Hvid Dværgmåler-larver tæt ved, på Røllike osv...

Hvad gør jeg? ))

mvh Kjeld

Jeg kan ikke få den her til at passe ... (Denne larve er set nær Hessel plantage, Grenå, på noget fritvoksende fællesareal med højt græs, lidt)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 800)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#1 Kommentar postet d. 16-09-13 kl. 11:26. Emne: Jeg kan ikke få den her til at passe ...
2

Jeg kan ikke få den her til at passe ... (2)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 16-09-13 kl. 11:28. Emne: Jeg kan ikke få den her til at passe ...
3

Dens farver kan også forekomme til dels på en yngre Eupithecia absinthiata og på Chloroclystis v-ata - men heller ikke der matcher aftegningen

(øv)

Jeg kan ikke få den her til at passe ... (3

Dens farver kan også forekomme til dels på en yngre Eupithecia absinthiata og på Chloroclystis )
Besvar | Kommentér

Line Sabroe
#3 Kommentar postet d. 18-09-13 kl. 12:17. Emne: Jeg kan ikke få den her til at passe ...
Hej Kjeld

Ja, den er en svær en. Med udgangspunkt i listen over målere, der går på Achillea på Lepidoptera.se er det eneste, jeg har kunnet finde, der bare ligner - og som du også selv synes ligger nærmest - nogle varianter af Eupithecia centaureata på en hollandsk side - se linket HER

Tidspunktet på året er passende for larver i senere stadier - se linket HER

Men som du selv siger, er der ikke noget der matcher din helt

VH Line

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#4 Kommentar postet d. 18-09-13 kl. 21:53. Emne: Jeg kan ikke få den her til at passe ...
Hej Line

Tak for din indsats. Jeg er faktisk også ret overbevist om, at det er sådan en "i forklædning"

mvh Kjeld

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator