Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Unold
Svampetur, hjælp til at identificere (Læst 518 gange) Postet d. 21-09-13 kl. 16:44
Hej med jer.

Min kæreste og jeg har været på svampetur, og har fundet lidt forskelligt. Vi er grønne omkring svampe, så vi vil meget gerne vide hvad for nogen vi har fundet, og hvilke af dem vi kan spise.

Jeg har lagt billeder på i en god opløsning her:

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#1 Svar postet d. 21-09-13 kl. 17:20. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
Hej

Det er ikke befordrende for sikkerheden at lægge mange arter ind på samme spørgsmål.

Det er rimelig fine billeder, men det er ikke til at vejlede på de betingelser, synes jeg.

Flot Skægget mælkehat på de sidste billeder i øvrigt!

Kan ikke spises.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jesper Unold
#2 Kommentar postet d. 21-09-13 kl. 17:24. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
Jeg har nummereret billederne, så det er nemmere at vide hvilke der tales om - man kan se nummeret på billedet i url''en.

Den du taler om, er på billede 12+13. Jeg synes også den ser flot ud, ærgerligt den ikke er spiselig.

Besvar | Kommentér

Jesper Unold
#3 Kommentar postet d. 21-09-13 kl. 17:29. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
Jeg har fundet nogen billeder af en Foranderlig skælhat som skulle kunne spises, jeg synes det ligner dem her: - se linket HER

Er det korrekt, at de kan spises?

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#4 Svar postet d. 21-09-13 kl. 18:32. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
Hvis der er TYDELIGE skæl på stokken.

Check lige Randbæltet hjelmhat......

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jesper Unold
#5 Kommentar postet d. 21-09-13 kl. 20:48. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
Det var der ikke. Så vi har kasseret dem, tak for hjælpen! Vi må ud og kigge igen, om der er nogen spiselige at finde.

Er der nogen huskeråd til at finde nogen lækre nogen?

Besvar | Kommentér

Henrik Tranberg

Svaraktivitet:

(1863)
#6 Svar postet d. 30-09-13 kl. 18:41. Emne: Svampetur, hjælp til at identificere
etteren antageligt Flad Lakporesvamp, som man kan tygge rigtigt længe i, toeren både Stor Parykhat & Antabus-Blækhat (i fårgrunden), så hvis I har spist dem under samtidig nydelse af alkohol, faldt bestemmelsen nok på plads ...

i øvrigt enig i uoverskueligheden

mvh., Henrik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator