Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Eva Olsen
Lille bitte gul svamp? (Læst 409 gange) Postet d. 21-09-13 kl. 22:58
Jeg har ikke nogle gode billeder af denne lille bitte svamp, men jeg var I Stensbæk plantage i dag. Gran + eg på hedejord. De voksede i 1000 vis og jeg har truffet dem i andre granplantager, så jeg håber det er en lille en der bare skal på listen til paratviden - kan der sættes navn på eller er den sværere som så?

Lille bitte gul svamp? (Jeg har ikke nogle gode billeder af denne lille bitte svamp, men jeg var I Stensbæk plantage i dag. )
Eva Olsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1064 x 928)
Besvar | Kommentér

Bjørn Jensen

Svaraktivitet:

(40)
#1 Svar postet d. 21-09-13 kl. 23:10. Emne: Lille bitte gul svamp?
jeg synes den ligner orange bonnet, men ikke helt sikker,det er mit bedste bud. Hilsen Bjørn.

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 22-09-13 kl. 09:31. Emne: Lille bitte gul svamp?
Jeg synes da den ligner billederne i galleriet af "Orange Huesvamp"

- se linket HER

Hilsen, Bodil

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 22-09-13 kl. 10:34. Emne: Lille bitte gul svamp?
Det er en Hjelmhat (Galerina), en af de mange som skal mikroskoperes for at kunne bestemmes. Det er desuden vigtigt i denne slægt at kende smagen, og se stokkens slørforhold.

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator