Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Er dette pælerodsvamp ? (Læst 373 gange) Postet d. 26-09-13 kl. 17:04
Jeg kan ikke rigtigt få den til at passe med den beskrivelse af pælerodsvamp, som jeg har set.

Denne svamp er lille, hat ca. 20 mm bred, skinnende, men tør. Stok 3 mm på det tyndeste sted, 1 - 2 cm høj afhængigt af, hvorfra man måler stokken.

Er dette pælerodsvamp ? (Jeg kan ikke rigtigt få den til at passe med den beskrivelse af pælerodsvamp, som jeg har set.
Denn)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 26-09-13 kl. 17:06. Emne: Er dette pælerodsvamp ?
Det øverste af stokken grålig. Lidt svært at se lamellerne pga af hattens indrullede kant.

Er dette pælerodsvamp ? (Det øverste af stokken grålig. Lidt svært at se lamellerne pga af hattens indrullede kant.)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 26-09-13 kl. 17:39. Emne: Er dette pælerodsvamp ?
Hej Gerner

Det er unge, fslmede eks. af Horngrå Fladhat (Rhodopaxillus butyracea sensu lat.) vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 27-09-13 kl. 15:24. Emne: Er dette pælerodsvamp ?
Mange tak

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator