Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
7. maj 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturgastronomi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Claus Flygenring
Kan alle vilde æbler spises? (Læst 1985 gange) Postet d. 03-10-13 kl. 16:18
På mine ture ud i naturen, går jeg ofte forbi flere meget forskellige typer af æbletræer. De står ved eng og mark og er offentlige, altså ikke plantet af private og offentligt tilgængelige.

Nogle æbler er meget små, meget sure og meget grønne, mens andre er røde og smager rimelig sødt. Der er flere andre.

Mit spørgsmål er, om alle æbler man støder på i naturen, kan spises (rå), eller om der er frugter der minder om æbler/eller er æbler, som ikke er spiselige for mennesker/giftige?

Vh

Claus

Besvar | Kommentér

Kim Petersen

Svaraktivitet:

(6)
#1 Svar postet d. 03-10-13 kl. 17:41. Emne: Kan alle vilde æbler spises?
Jo, mon ikke - men de virker nok lidt forskelligt.

Nogle smager sådan her , andre sådan :-, eller sådan andre er helt umulige

Men kernerne er altså giftige, men det gælder jo også dyrkede æbler, men der skal spises mange af dem før det går galt.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Claus Flygenring
#2 Kommentar postet d. 04-10-13 kl. 07:25. Emne: Kan alle vilde æbler spises?
Herligt. Tak for svar

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator