Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

René Dyrberg
Rørhat, men hvilken? (Læst 368 gange) Postet d. 03-10-13 kl. 18:46
Hej

Fandt denne rørhat i dag ved Slåensø i Silkeborg. Jeg har fundet den i blandet skov af både løv- og nåleskov. Bunden var meget sandet. Den stod ved bøg, men der var også birk og forskellige grantræer nært ved.

Den så ud som på billedet. Da jeg skar den over, blånede den ikke. Den var utrolig fast, men også ret tør.

Den ligner en Brunstokket rørhat, men den blåner ikke. Den er selvfølgelig også lidt gammel og tør. Den har bare også de hvide sprækker, men jeg synes heller ikke den ligner en Hvidsprukken rørhat. Hvad siger I?

/ René

Rørhat, men hvilken? (Hej :)

Fandt denne rørhat i dag ved Slåensø i Silkeborg. Jeg har fundet den i blandet skov af båd)
René Dyrberg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator