Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. august 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jane Bøgelund
Spanskgrøn eller blågrøn bredblad (Læst 835 gange) Postet d. 10-10-13 kl. 16:28
Disse små slimede svampe stod og lyste næsten lyseblå i skoven. Jeg synes de mistede lidt af den lysende farve, det kvarter jeg gik med dem i hånden. Hvilken bredblad er det?

Spanskgrøn eller blågrøn bredblad (Disse små slimede svampe stod og lyste næsten lyseblå i skoven. Jeg synes de mistede lidt af den lys)
Jane Bøgelund har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Jane Bøgelund
#1 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 16:30. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
her fra en anden vinkel

Spanskgrøn eller blågrøn bredblad (her fra en anden vinkel)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3186)
#2 Svar postet d. 10-10-13 kl. 17:01. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
Lamelæggens farve er vigtig for bestemmelse, og også lugten.

Ole

Besvar | Kommentér

Jane Bøgelund
#3 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 17:06. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
Har aldrig før set lamelæg men når jeg kigger på disse her, har de allesammen noget der ligner mørke luseæg mellem lamellerne. De er mørkebrune eller sorte. Lugten er mest som en aromatisk skovbund

Besvar | Kommentér

Jane Bøgelund
#4 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 17:14. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
her kan man se dem

Spanskgrøn eller blågrøn bredblad (her kan man se dem)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3186)
#5 Svar postet d. 10-10-13 kl. 17:23. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
Det ser ud til, at lamelæggen er af samme farve som lamellen, derfor Blågrøn Bredblad. De to andre arter har hvid lamelæg og skelnes bl.a. på lugten. Peberagtig, Blegblå B. Ubetydelig, Spanskgrøn B.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jane Bøgelund
#6 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 17:26. Emne: Spanskgrøn eller blågrøn bredblad
Tak for svar, ingen peberlugt her

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator