Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Tove Lund Bovbjerg
Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat? (Læst 1135 gange) Postet d. 10-10-13 kl. 20:41
Jeg fandt en hel kurv fuld på en græsplæne, tæt på nogle birketræer, i Kalundborg. De voksede både i tætte grupper (3-6 stk) og enkeltvis. Det er helt sikkert en mælkehat, da der kommer lidt mælk frem når jeg snitter i dem.

Tak for hjælpen

Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat? (Jeg fandt en hel kurv fuld på en græsplæne, tæt på nogle birketræer, i Kalundborg. De voksede både i)
Tove Lund Bovbjerg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#1 Svar postet d. 10-10-13 kl. 20:48. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
så er det vi skal have smag på mælk og kød. Jeg tror nærmere vi er ovre i nærheden af hvidfiltet mælkehat eller peber mælkehat, når du skriver der er mange. Er det en heksering?

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tove Lund Bovbjerg
#2 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 20:55. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Hej.

Nej, ingen heksering, bare hist-og-her 2-10 m fra birketræerne. Og den er brændende stærk på tungen, når jeg smager på kødet - mælken har jeg ikke smagt på. Jeg overvejer at salte dem.

Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#3 Svar postet d. 10-10-13 kl. 20:57. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
jeg tror ikke du skal betragte den som spisesvamp. Tag en masse billeder og tør den evt. til belæg

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Tove Lund Bovbjerg
#4 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 21:04. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Hmm. Ok, tak hellere være på den sikre side.

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#5 Svar postet d. 10-10-13 kl. 21:32. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Hej Tove, du kan sagtens have ret i Dunet mælkehat, det ligner på afstand, men et tydelig nærfoto ville være fint. Den er ret alm under Birk.

Jeg har fundet en tråd om saltning

- se linket HER

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen
#6 Kommentar postet d. 10-10-13 kl. 21:40. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Glemte at byde dig velkommen på Fugle og Natur som ny bruger

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Tove Lund Bovbjerg
#7 Kommentar postet d. 11-10-13 kl. 19:51. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Hej Jette!

Tak tak

Jeg må prøve at tage flere billeder af svampene - mon ikke der kommer mere af dem på den samme græsplæne.

Hilsener,

Tove

Besvar | Kommentér

Tove Lund Bovbjerg
#8 Kommentar postet d. 13-10-13 kl. 23:01. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Hej Jette.

Her kommer nogle flere billeder, fra i dag. Det er uden tvivl en mælkehat, selvom der ikke på billederne kan ses mælk.

Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat? (Hej Jette.
Her kommer nogle flere billeder, fra i dag. Det er uden tvivl en mælkehat, selvom der ik)
Besvar | Kommentér

Tove Lund Bovbjerg
#9 Kommentar postet d. 13-10-13 kl. 23:04. Emne: Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat?
Et billede mere.

Har jeg ret i, at disse svampe er Dunet Mælkehat? (Et billede mere.)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator