Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Pia Odgaard
Memorycard error (Læst 633 gange) Postet d. 17-10-13 kl. 11:39
Jeg var ude og fotografere i går, men kan´nu ikke få adgang til mine fotos

Computeren vil ikke læse mit memorycard og kameraet skriver "memorycard error".

Er der nogen måde jeg kan få mine billeder?

Besvar | Kommentér

Henrik Dissing
#1 Kommentar postet d. 17-10-13 kl. 18:51. Emne: Memorycard error
Der er sandsynligvis mulighed for at få fat i dine fotos. Endnu har jeg i alt fald aldrig oplevet at måtte opgive helt

Men det kræver selvfølgelig, at du på en eller anden måde kan ''få kontakt'' med dit kort.

Hvad mener du helt præcist med at "computeren vil ikke læse mit memorycard"?

Registrerer computeren slet ikke, at du har sat et kort i, eller dukker kortet op som et drev, uden at du kan ''læse'' det?

Får du nogen fejlmeddelelser fra computeren?

Har du evt. mulighed for at prøve at forbinde kortet til en anden computer og/eller en anden kortlæser?

Lad endelig være med at formatere kortet endnu. Det bliver sikkert nødvendigt, men vent så vidt muligt indtil du har fået fat i dine fotos. Fotos kan ofte genskabes fra et formateret kort, men det gør det lidt mere besværligt.

Besvar | Kommentér

Pia Odgaard
#2 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 07:46. Emne: Memorycard error
De fleste gange jeg har prøvet at sætte det i min computer sker der slet ikke noget. Et par gange har den fundet kortet, men når jeg prøver at gå ind på drevet, så skriver den "indsæt kort" eller noget i den retning.

Den eneste gang jeg fik forbindelse og prøvede at flytte billederne over på computeren, skrev den at der var fejl i filerne og gik så bare i stå.

Min mand prøvede på hans computeren, og fik besked om at formatere kortet, hvilket vi dog ikke har gjort.

Kortlæser har vi ikke.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator