Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
31. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Bruskhat på ahornblade (Læst 264 gange) Postet d. 17-10-13 kl. 13:38
Forleden dag havde jeg hjul-bruskhat, som voksede på små pinde. I går så jeg noget der lignede meget - både i størrelse og udseende, men de voksede på ahornblade. Er det samme art ?

Boserup Skov (Roskilde)

Bruskhat på ahornblade (Forleden dag havde jeg hjul-bruskhat, som voksede på små pinde. I går så jeg noget der lignede meget)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#1 Svar postet d. 17-10-13 kl. 13:49. Emne: Bruskhat på ahornblade
Ja, det ligner det Gerner, det er dog nødvendigt for mig at se lamellerne på en hat der ligger i vandret plan, det er ikke se om lamellerne danner et hjul som det skal på dit foto.

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 17-10-13 kl. 14:27. Emne: Bruskhat på ahornblade
Jeg havde store problemer med at fotografere det småskidt , så jeg har ikke et ordentligt billede, der viser undersiden, men jeg synes godt, at man kan se navet på dette

Bruskhat på ahornblade (Jeg havde store problemer med at fotografere det småskidt ;-), så jeg har ikke et ordentligt billede)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 17-10-13 kl. 14:29. Emne: Bruskhat på ahornblade
Hvis du kunne se navet, så er jeg tilfreds

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 17-10-13 kl. 15:01. Emne: Bruskhat på ahornblade
Ja, det mener jeg, men jeg var i tvivl, om den kunne vokse på både ved og løv.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator