Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (Læst 475 gange) Postet d. 18-10-13 kl. 19:30
-også denne synes at matche mangt og meget.

Er det Isabellaen ??

Belæg haves -ligesom atlas får svampen

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (-også denne synes at matche mangt og meget.
Er det Isabellaen ??
Belæg haves -ligesom atlas får sv)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1223 x 1220)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 19:31. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
1

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (1)
Klik på billedet for original størrelse (1261 x 1474)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#2 Svar postet d. 18-10-13 kl. 20:41. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
Det vil jeg ikke afvise Per, men fotografiet er mildest talt ikke skarpt. Var hatten klæbrig, randstribet og manglede svampen lugt. Kunne du måske lave et bedre foto i morgen, jeg tror ikke David kan forholde sig til det her - - -.

Jeg er ikke fortrolig med den, har et ældre fund samt et på bedding. vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#3 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 21:22. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
Det er et smukt eksemplar, jeg har her i stuen, Torbjørn.

Afsendes, når tørring har fundet sted.

Her et par blitzfoto ved computeren.

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (Det er et smukt eksemplar, jeg har her i stuen, Torbjørn.
Afsendes, når tørring har fundet sted.
H)
Klik på billedet for original størrelse (977 x 814)
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 21:22. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
1

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (1)
Klik på billedet for original størrelse (922 x 1081)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 18-10-13 kl. 21:34. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
Mange tak Per - jeg ved godt jeg var lidt grov - men jeg ved også at du kan tåle det

Hvis din hat skal være helt perfekt til svampeatlas, så læg den i en lille lukket æske sammen med lidt vådt toiletpapir eller køkkenrulle, så hatten genvinder sin fugtighed, den er ved at tørre ud nu.

Vedlægger til sammenligning et foto af min indsamling fra Tingvad kær (12.10.2013), som jeg forhandler med David om. Hans problem var at skulle sikre sig at lokaliteten er kalkrig, hvilket jeg ikke ved men stærkt regner med da der er ekstremrigkær ved siden af overdrevet.

Fotografiet er bestemt ikke fremragende, men hatten er her tilstrækkelig fugtig til sammenligning

vh, Torbjørn

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (Mange tak Per - jeg ved godt jeg var lidt grov - men jeg ved også at du kan tåle det :-)
Hvis din h)
Torbjørn Borgen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 21:54. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...

Joh, joh Torbjørn

...så bander jeg lidt kortvarigt og så retter jeg ind

Det med svampene er "The long and Winding road"....

-men tak til I tålmodige "livliner/venner"

Tak for det fine råd -

Begge Vokshatte /Kalk- og Isabella (?)/ er nu lagt i plastikbox -vådt køkkenrulle nedenunder -tørt ovenpå med svampene.

Plastikboxen har før indeholdt Saltlinser med sidste holdbarhed 25.-07.-07.... !!!

Nu tror jeg, svampene har et godt miljø -

og afsendelse når tørringen er fuldbragt.

Isabella-Vokshat fra Muldbjergene... (:-) 
Joh, joh Torbjørn
...så bander jeg lidt kortvarigt og så retter jeg ind ;-)
Det med svampene)
Klik på billedet for original størrelse (865 x 618)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#7 Svar postet d. 18-10-13 kl. 21:59. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
Jeg glemte at skrive at jeg ville opfordre dig til at fotografere hatten igen i morgen, når den har ligget fugtigt i nat! -ellers er der jo intet formål i at lægge den fugtigt , hvis den bare skal tørres og sendes - beklager misinformationen

v.h, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#8 Kommentar postet d. 18-10-13 kl. 22:06. Emne: Isabella-Vokshat fra Muldbjergene...
Tak -

udmærket !!

Isabella blev først hentet ind fra bilen efter kl 21.

Der er passende koldt derude og svampene holder sig godt. Jeg har en større pukkel derude -om de kommer "i land" alle, må tiden vise.

Men nu ligger de to vokshatte lunt og godt. Og fotograferes yderligere i morgen.

Per

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator