Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. oktober 2013

Anmeldelse af Danmarks Natur: Dagsommerfugle af Steen Drozd Lund

Jeg har i forbindelse med atlasprojektet Dagsommerfugle 2.0 anskaffet mig bogen Dagsommerfugle af Steen Drozd Lund. Bogen er del af en serie kaldet Danmarks Natur, som er små, lettilgængelige håndbøger til naturen og hvad man kan finde der.

I bogen kan man læse beskrivelser af nogle af de mest almindelige dagsommerfugle i Danmark. Bogen omfatter 65 arter, og indeholder meget fine billeder, oplysninger om kendetegn, levested, biologi med mere. I starten af bogen er der en lille oversigt over sommerfuglenes bygning, hvor man kan finde dem, hvordan man samler på dem og blandt meget andet en kort gennemgang af de 6 familier af dagsommerfugle, der findes i Danmark.

Bogen er meget nemt overskuelig og hvert opslag er layoutet på en sådan måde, at man nemt danner sig et overblik. Arter, der kan forveksles med hinanden er placeret på samme opslag og det er en praktisk ting, når bogen er i brug. Billederne er meget gode, men personligt kan jeg dog bedre lide at have illustrationer til hjælp ved bestemmelse.

Bogen kan anbefales til alle, der bare har den mindste smule naturinteresse og kan ligeledes få meget billigt til en vejledende pris på 79,95 kroner.

Anmeldelsen blev originalt bragt her: fuglekigger.wordpress.com...


Foto: Claes Theilgaard

De senest indberettede arter i Naturbasen: