Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Karplanter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn Krone
Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (Læst 727 gange) Postet d. 11-11-13 kl. 21:33
24/7 tæt på Susåen. Jeg har indtastet som Græsbladet Fladstjerne, men Kjeld har her en indsigelse, og mener, der kan være tale om den sjældnere Kløvkrone.

Se her - se linket HER hvor Per Taudal mener, at omgivelserne ligeledes taler for denne art.

Jeg prøver at se, om jeg har bedre/´tættere på´ billeder nu.

Vh Finn

Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (24/7 tæt på Susåen. Jeg har indtastet som Græsbladet Fladstjerne, men Kjeld har her en indsigelse, o)
Finn Krone har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (857 x 600)
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#1 Kommentar postet d. 11-11-13 kl. 21:40. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Her i lidt større gengivelse.

Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (Her i lidt større gengivelse.)
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#2 Kommentar postet d. 11-11-13 kl. 21:52. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Her et udsnit af et større billede.

Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (Her et udsnit af et større billede.)
Besvar | Kommentér

Finn Krone
#3 Kommentar postet d. 11-11-13 kl. 22:01. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Det viser sig, at jeg kun har disse 2 samme billeder at skære ud af. Her endnu en udskæring. Men er det nok?

Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (Det viser sig, at jeg kun har disse 2 samme billeder at skære ud af. Her endnu en udskæring. Men er )
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(6832)
#4 Svar postet d. 11-11-13 kl. 22:47. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Det er Kløvkrone. Bølgede brede blade, kirtelhåret bæger m.m. dybt kløvede kronblade, fugtigt voksested. Men den er lidt uartig ved at vise 4 grifler, hvor der skulle være 5.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#5 Kommentar postet d. 12-11-13 kl. 08:14. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
God formiddag

Rigtigt mange tak for indsatsen, Kjeld, Per og Ole. Og så glæder jeg mig til at se, hvad mere Ganges Bro byder på til næste år

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#6 Kommentar postet d. 13-11-13 kl. 22:51. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Det er hundrede år siden, jeg fandt den i distrikt 13a (14.-7.-1968)

Jens og jeg var ned omkring Randerskanten (GRUND) den 24.-7. , hvor Jens bl.a. demonstrerede Bændel-Vandaks (Se denne )

Langs en vej med kratdannelse i siden bød Jens mig vandre og observere....

-jeg må erkende, at til sidst var jeg på få meter UDEN at se noget som helst -men heldigvis JOW, jeg så de hvide blomster og udbrød: "det var sat..... KLØVKRONE"

Det kom helt bag på mig, at den stod så meget "pakket ind i krattet" -men den havde været der i mange år, sagde Jens.

Længere henne var der i øvrigt Gul Frøstjerne -her skulle jeg spille Karl Smart og fotografere opad imod himlen , medens jeg bad om dejligt vejr...

Så blev jeg svimmel og dejsede omkuld i Brændenælder...

ØV, ØV -Jens så det heldigvis ikke....

Hov, -de var Kløvkrone...

-den er vist i øvrigt ved Mølleåen...

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 13-11-13 kl. 22:57. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Der var da også et billede...

Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved) (Der var da også et billede...
:-))
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (682 x 989)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede
#8 Kommentar postet d. 14-11-13 kl. 09:25. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Ja, den er ved Mølleåen.

Ole

Besvar | Kommentér

Finn Krone
#9 Kommentar postet d. 14-11-13 kl. 09:28. Emne: Fladstjerne i Ganges Bro (Næstved)
Hej Per

Ja, det lader til at Kløvkrone SKAL have næsen langt frem og blande sig i alting At du så bagefter skulle have en lille BLUNDER på ryggen .... hvor er den fin, den Bændel-Vandaks

Mon den findes her omkring Næstved?

Jeg er familiehægtet, så jeg må nøjes med ind imellem at se på de af sæsonens billeder, som jeg ikke tidligere har haft tid til at kigge på. Så der kommer måske en svipser mere, når jeg sådan får fingrene op af lommen

Vh Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator