Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kjeld Brem
Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris? (Læst 1019 gange) Postet d. 15-11-13 kl. 22:11
Fundet 1 sept. på Birk, hvilket Ochropacha duplaris også har som foderplante.

Længde ca 6 mm - ser ud til, at den lige har skiftet hud

- se linket HER

Især dette her - en yngre larve - og min er kun 6 mm!

- se linket HER

Sånær rygfarven ligner denne her også (en ældre larve), men det kan jo være, den skifter farve med alderen.

- se linket HER

Jeg har også været omkring Achlya flavicornis:

- se linket HER

Jeg ved godt, at de ikke ligner hinanden - ud over, at de begge har sort plet "i øjet", har Appelsinhud i hovedet og sort mund...

Men hvad ellers?

Tethea or?

- se linket HER

Hmmm?

mvh Kjeld

Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris? (Fundet 1 sept. på Birk, hvilket Ochropacha duplaris også har som foderplante.
Længde ca 6 mm - ser )
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1280 x 800)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#1 Kommentar postet d. 15-11-13 kl. 22:13. Emne: Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris?
Her ser man huden fra et hudskifte, ved siden af larven

Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris? (Her ser man huden fra et hudskifte, ved siden af larven)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#2 Kommentar postet d. 15-11-13 kl. 22:14. Emne: Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris?
Jeg har glemt at fortælle, at den vist boede inde i et halvt sammenrullet/spundet blad - altså "foldet en gang".

Sort plet i øjet - sort mund

Appelsin-orange Appelsinhud i hovedet

Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris? (Jeg har glemt at fortælle, at den vist boede inde i et halvt sammenrullet/spundet blad - altså "fold)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#3 Kommentar postet d. 15-11-13 kl. 22:25. Emne: Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris?
Nå, det kan jeg se, at jeg har foreslået en gang før.

(så må der da være noget om det )

- se linket HER

mvh Kjeld

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#4 Kommentar postet d. 20-12-14 kl. 21:08. Emne: Skulle denne her "Appelsin-hud"-larve evt være Ochropacha duplaris?
SE tråden her og sidste indlæg

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator