Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Kan dette også være Håret Læderporesvamp??? (Læst 562 gange) Postet d. 17-11-13 kl. 20:41
Denne voksede ved foden af en bøg.

Hele gruppen vel 15-20 cm

Kan dette også være Håret Læderporesvamp??? (Denne voksede ved foden af en bøg.

Hele gruppen vel 15-20 cm

)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 17-11-13 kl. 20:44. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Undersiden (bemærk de små hår/dun yderst til højre)

Kan dette også være Håret Læderporesvamp??? (Undersiden (bemærk de små hår/dun yderst til højre))
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 17-11-13 kl. 20:45. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Udsnit inde fra midten af gruppen

Kan dette også være Håret Læderporesvamp??? (Udsnit inde fra midten af gruppen)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 17-11-13 kl. 20:47. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Jeg har bemærket, at der også er een, der hedder "Dunet L." - men der findes tilsyneladende ingen billeder, hverken i galleriet eller på Svampeatlas.

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 17-11-13 kl. 21:13. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Jeg har intet godt bud Bodil!

Dunet Læderporesvamp tror eksperten Jens H. Petersen (se nøglen) ikke at vi har i DK.

mvh, Torbjørn

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#5 Svar postet d. 17-11-13 kl. 21:15. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
ps. Det er i hvertfald ikke Håret Læderporesvamp, men jeg synes heller ikke at dine eks. rigtigt ligner nogle af de andre, så pas!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Eva Olsen

Svaraktivitet:

(536)
#6 Svar postet d. 17-11-13 kl. 22:14. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
jeg tror vi er ovre i sveden sodporesvamp - har du prøvet at rive den i stykker

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 13:05. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Kunne det være Rodfordærver?? - Jeg synes i altfald at beskrivelsen i min gamle svampebog passer mere eller mindre

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#8 Svar postet d. 18-11-13 kl. 13:19. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Det er ingen Rodfordærver Bodil. Oversiden virker meget mørk til Sveden Sodporesvamp, men undersiden passer rimeligt, hvis du kan genfinde den, så prøv om det er let eller svært at rive en hat over på tværs, hvis det er let kan jeg acceptere Sveden S.

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#9 Kommentar postet d. 19-11-13 kl. 10:25. Emne: Kan dette også være Håret Læderporesvamp???
Den var meget let at rive over - ikke på tværs af fibrene -men langs fibrene, altså fra yderkanten ind mod midten ...

Her kan der tælles porer pr. mm ...

Er det så OK, at kalde indrapportere den som Sveden Sodporesvamp?

Kan dette også være Håret Læderporesvamp??? (Den var meget let at rive over - ikke på tværs af fibrene -men langs fibrene, altså fra yderkanten i)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator