Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Læst 712 gange) Postet d. 18-11-13 kl. 12:03
Hatten er ca. 18 cm bred og voksede ud fra overgangen mellem barken og veddet.

Jeg mener jeg kender både friske og gamle Østershat - fra egen matrikel - og denne ligner overhovedet ikke den

Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Hatten er ca. 18 cm bred og voksede ud fra overgangen mellem barken og veddet.

Jeg mener jeg kend)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 12:03. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Undersiden

Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Undersiden)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 12:05. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Hvidt sporeafkast - ikke?

Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Hvidt sporeafkast - ikke?)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 12:06. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Og lamellerne havde grå/mørk æg ...

Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Og lamellerne havde grå/mørk æg ...)
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 18-11-13 kl. 12:07. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Og så er der hvidt kød

Lugten melet og smagen mild

Hvilken stor lamelhat på kastanjestub (Og så er der hvidt kød

Lugten melet og smagen mild)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#5 Svar postet d. 21-11-13 kl. 13:51. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Hej Bodil

Jeg spurgte faktisk Thomas Læssøe, han mente også at det lignede gummihatten, men undrede sig stærkt over de farvede lamelrande. Jeg selv kan ikke få din lugtangivelse til at passe med den art. Jeg mener det er bedst at lade den stå som ubestemt!

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#6 Kommentar postet d. 21-11-13 kl. 20:05. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Det er OK, Torbjørn - det er selvfølgelig bedst at få navn på svampene - men jeg er rigtig glad for et svar, som gør at jeg kan lukke af

Tak igen, Bodil

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 22-11-13 kl. 00:31. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Og Torbjørn, hvis du kigger på en tråd, som du er meget usikker på - så vil det være en stor hjælp, at du blot lige skriver det som en kommentar i tråden ... noget i retning af: Jeg undersøger lige hvilke muligheder der er ...

Så kan man være tryg ved, at der "foregår noget"

For det virker frustrerende, at der overhovedet ikke kommer nogen kommentarer (selvom man kan se, at der har været mange inde på tråden)

hilsen Bodil

Besvar | Kommentér

Niels K. Mortensen
#8 Kommentar postet d. 22-11-13 kl. 03:33. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Kunne det med de lameller ikke være en art Savbladhat (Lentinellus)?

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#9 Svar postet d. 22-11-13 kl. 06:14. Emne: Hvilken stor lamelhat på kastanjestub
Niels, det tror jeg ikke, i så fald burde den have tydeligt savtakkede lameller.

Bodil, det vil jeg skrive mig bag øret, om at kommentere også når jeg ikke aner noget.

Mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator