Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. marts 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Martin
Hvilken poresvamp ? (Læst 364 gange) Postet d. 19-11-13 kl. 14:47
Fundet på udgåede fyrregrene i Melby Overdrev. Omkring 2 cm bred. Har måske forbindelse til den flade, sorte svamp på nederst til højre på grenen ?

V.h.

Ole

Hvilken poresvamp ? (Fundet på udgåede fyrregrene i Melby Overdrev. Omkring 2 cm bred. Har måske forbindelse til den flad)
Foto: Ole Martin. Melby Overdrev 19-11-2013
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 799)
Besvar | Kommentér

Ole Martin
#1 Kommentar postet d. 19-11-13 kl. 14:48. Emne: Hvilken poresvamp ?
Samme svamp.

Hvilken poresvamp ? (Samme svamp.)
Foto: Ole Martin. Melby Overdrev 19-11-2013
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 771)
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 20-11-13 kl. 12:38. Emne: Hvilken poresvamp ?
Hej Ole

Jeg har intet godt bud, måske var det en ide at du spurgte Jacob ?! - Den ligner lidt Rødlig Okkerporesvamp, men den er mere kanelfarvet og er ikke fundet på nåletræ i DK.

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Martin
#3 Kommentar postet d. 21-11-13 kl. 16:57. Emne: Hvilken poresvamp ?
Hej Torbjørn.

Jeg har vist billedet til Jacob, og han kunne bekræfte din formodning. Han mente også, at det er usædvanligt at finde denne svamp på nåletræ. Der er taget belæg, hvis det skulle være nødvendigt med yderligere undersøgelse. Jeg har i øvrigt fundet en mere i nærheden, som også voksede på Skovfyr.

V.h.

Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator