Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Torben Breckling
En ung Frost-sneglehat? (Læst 470 gange) Postet d. 20-11-13 kl. 10:03
Dette (ikke så gode) mobilfoto blev taget en dag midt i slutningen af oktober. Jeg havde glemt alt om det og genser det først nu. Mit bud er en ret ung Frost-sneglehat, idet jeg gennem årene, har mødt rigtigt mange af denne ellers så smukke gulmarkerede svamp, i netop dette område (fyrplantage og sandjord). Jeg har endnu ikke fundet andre slags sneglehatte på Fanø.

Hvad siger I ?

m.v.h.

Torben, Fanø.

En ung Frost-sneglehat? (Dette (ikke så gode) mobilfoto blev taget en dag midt i slutningen af oktober. Jeg havde glemt alt o)
Foto: Torben Breckling
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#1 Svar postet d. 20-11-13 kl. 10:06. Emne: En ung Frost-sneglehat?
Nej Torben, hatten på din svamp er for mørk, og stokken er gulbrunlig på Frost-sneglehat, men jeg har intet bud!

vh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torben Breckling
#2 Kommentar postet d. 20-11-13 kl. 12:13. Emne: En ung Frost-sneglehat?
Tak for ret og hurtigt svar, Torbjørn. Jeg var netop i tvivl p.g.a. farverne. Derfor mente jeg, fejlagtigt, at det kunne være en nyfødt og uudviklet eksemplar af slagsen .

Buk & Pluk.

Torben.

Besvar | Kommentér

Ebbe Kristensen

Svaraktivitet:

(347)
#3 Svar postet d. 20-11-13 kl. 12:18. Emne: En ung Frost-sneglehat?
Er vi ikke over i noget slimslør?

Vh. Ebbe

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#4 Svar postet d. 20-11-13 kl. 15:29. Emne: En ung Frost-sneglehat?
Jeg kan godt forstå hvor du vil hen Ebbe, men "jizzet" forekommer mig forkert , dels hatfarven dels den lille hat på en lang stok. Hertil kommer at den ikke virker gul i stokbasis

Hvis hat og stok er slimede, kunne man tænke på Vellugtende Sneglehat, men den har jo bittermandellugt.

Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator