Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. oktober 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bent-Ole Ludvigsen
Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag. (Læst 875 gange) Postet d. 20-11-13 kl. 18:33
Disse svampe groede på en død løvtræstamme (muligvis ask?). Træet knækkede i det stormende vejr for nylig. Største hatbredde ca. 10 cm. Sender 3 billeder. Id ønskes.

Venlig hilsen, BL

Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag. (Disse svampe groede på en død løvtræstamme (muligvis ask?). Træet knækkede i det stormende vejr for )
Bent-Ole Ludvigsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bent-Ole Ludvigsen
#1 Kommentar postet d. 20-11-13 kl. 18:34. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Billede 2

Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag. (Billede 2)
Besvar | Kommentér

Bent-Ole Ludvigsen
#2 Kommentar postet d. 20-11-13 kl. 18:34. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Billede 3

Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag. (Billede 3)
Klik på billedet for original størrelse (815 x 612)
Besvar | Kommentér

Erik Rald

Svaraktivitet:

(1145)
#3 Svar postet d. 23-11-13 kl. 20:06. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Jeg gætter mere på El og derfor Elle-Spejlporesvamp - men jeg kan gætte forkert.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bent-Ole Ludvigsen
#4 Kommentar postet d. 23-11-13 kl. 21:15. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Takker for svaret.

Jeg tror du har ret i Elle-Spejlporesvamp. Klokkedal å løber 3 meter derfra. Her vokser også mange elletræer langs vandløbet (krat). De fleste af de mange store asketræer er fældet.

Venlig hilsen, BL

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7384)
#5 Svar postet d. 25-11-13 kl. 09:19. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Hej begge

Jacob Heilmann-Clausen har lige bekræftet den som Elle-spejlporesvamp - selv lod jeg mig snyde af at jeg ikke kunne se porerne

mvh Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bent-Ole Ludvigsen
#6 Kommentar postet d. 25-11-13 kl. 12:04. Emne: Svampe på dødt løvtræ fra Klokkedal i dag.
Takker for svarene. Svampene var dækket af et tyndt lag (rim)frost.

Venlig hilsen, BL

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator