Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
2. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Hvilken poresvamp på bævreasp? (Læst 641 gange) Postet d. 03-12-13 kl. 08:07
Hej

Bjerge Sydstrand d. 27. nov., - fandt denne poresvamp på udgået bævreasp, - farven er nogenlunde korrekt, men den brune farve på oversiden kan måske være påvirket af den rustart, der kan anes på barken lige over, - er der et bud på svampen?

mvh

Finn

Hvilken poresvamp på bævreasp? (Hej
Bjerge Sydstrand d. 27. nov., - fandt denne poresvamp på udgået bævreasp, - farven er nogenlund)
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#1 Kommentar postet d. 03-12-13 kl. 08:13. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
2

Hvilken poresvamp på bævreasp? (2)
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#2 Svar postet d. 03-12-13 kl. 10:28. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
Jeg gætter på at det er Ræve-spejlporesvamp, se. - se linket HER

Jeg er dog ikke sikker uden at se et gennemskåret eks. (om der er mycelkerne eller ej).

mvh, Torbjørn

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 03-12-13 kl. 16:16. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
Hej Torbjørn

Jeg smuttede lige op efter svampen, fordi du antyder, at det kunne være Ræve-spejlporesvamp, - den er jo nemlig tilsyneladende ikke registreret i Nordvestsjælland, så på den måde er det jo lidt interessant, - jeg håber, at du kan bruge billedet af snitfladen til at afgøre det.

mvh

Finn

Hvilken poresvamp på bævreasp? (Hej Torbjørn
Jeg smuttede lige op efter svampen, fordi du antyder, at det kunne være Ræve-spejlpore)
Foto: FMH
Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#4 Svar postet d. 03-12-13 kl. 16:45. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
Ja den må være god nok Finn . Da der netop mangler fund fra Nordsjælland vil det være godt hvis du lagde den ind på svampeatlas (- se linket HER). Jeg vil foretrække at du som finder gør det, men jeg kan selvfølgelig også. Der skal bruge oplysning om voksestedet, skov, krat eller hvad, samt om det er mor, eller muldbund.

mvh, Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#5 Kommentar postet d. 03-12-13 kl. 22:08. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
Hej Torbjørn

Tak for svaret, - jeg har efter bedste evne indberettet den Svampeatlas, som du bad mig om, - det skal man da vist også øve sig lidt på.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#6 Svar postet d. 03-12-13 kl. 22:38. Emne: Hvilken poresvamp på bævreasp?
Flot Finn, oven i købet godkendt uden at mycelkernen er set eller beskrevet Torbjørn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator