Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Belinda Andersen
Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (Læst 949 gange) Postet d. 08-12-13 kl. 11:22
Hej

Jeg er her i formiddag støt på nogle olieforurenede måger, 6 hættemåger ud af en flok på ca. 50. Er det noget der skal indberettes? Og i så fald, til hvem?

Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (Hej 

Jeg er her i formiddag støt på nogle olieforurenede måger, 6 hættemåger ud af en flok på ca.)
Foto: Hættemåge med olieforurening
Klik på billedet for original størrelse (800 x 628)
Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#1 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 11:24. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
En anden måge

Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (En anden måge)
Foto: Olieforurenret hættemåge
Klik på billedet for original størrelse (800 x 556)
Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#2 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 11:27. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
og en 3.

Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (og en 3.)
Foto: Olieforurenret hættemåge
Klik på billedet for original størrelse (800 x 648)
Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#3 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 12:25. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Afhængig af hvad du har set hvor kan en mulighed være at ringe til SOK - se linket HER De tager meget gerne mod alle opkald.

De aktuelle observationer kan du se her: - se linket HER Prøv at holde musen over stjernen.

Mvh Kresten

Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#4 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 12:53. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Hej Kresten

Tak for Kommentaren. Du må genre lægge et svar så jeg kan lukke tråden - jeg har indberettet det pr. e-mail - så kan SOK selv konstatere om det er noget de skal reagere på.

Mvh.

Belinda

Besvar | Kommentér

Kresten Hansen

Svaraktivitet:

(8)
#5 Svar postet d. 08-12-13 kl. 13:31. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Du skal nu ikke være bange for at ringe til dem. De har altid god tid til at tage telefonen og snakke med folk. Så kan de også nemmere spørge ind til det og vurdere, hvad det drejer sig om.

Mvh Kresten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#6 Kommentar postet d. 08-12-13 kl. 13:58. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Nu har SOK meldingen - jeg har ikke forstand på hvor meget olieudslip bevæger sig eller hvor langt omkring fuglene flyver - det ved SOK og de kontakter mig vel hvis de har behov for det. Måske er det helt normalt at fugle indimellem er smurt ind i olie - jeg kan se fra dit link at der i øjeblikket er 4 aktuelle oliedrops i Dansk farvand, som vel alle kan føre til at fugle får olie på sig.

Mvh.

Belinda

Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#7 Kommentar postet d. 17-12-13 kl. 13:01. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Status opdatering: Efter 10 dage er heldigvis ikke dukket flere fugle indsmurt i olie op. Her er et billede fra idag af den fugl der var mest beskidt - nu er den næsten helt ren igen - og ses her i sin smukke hvide fjerdragt.

Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (Status opdatering: Efter 10 dage er heldigvis ikke dukket flere fugle indsmurt i olie op. Her er et )
Foto: Hættemåge
Klik på billedet for original størrelse (800 x 544)
Besvar | Kommentér

Kresten Hansen
#8 Kommentar postet d. 17-12-13 kl. 17:33. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Tak for opdateringen. Det ser godt ud. Kan de mon have rodet rundt i en trawl på en kutter og dermed have været i kontakt med noget olie på trawlwiren?

Jeg har et nært familiemedlem i SOK, og han har ikke set noget om et olieudslip på dine kanter.

I februar 2011 var der en større flok rider i Løkken. Rigtig mange af dem så ud som denne, men de så alle ud til at trives fint.

Mvh Kresten

Hvornår indberettes fugle med olieforurening? (Tak for opdateringen. Det ser godt ud. Kan de mon have rodet rundt i en trawl på en kutter og dermed)
Foto: Kresten
Besvar | Kommentér

Belinda Andersen
#9 Kommentar postet d. 17-12-13 kl. 20:23. Emne: Hvornår indberettes fugle med olieforurening?
Hej Kresten

Det er meget muligt for hvis nettene er smurt ind i olie så bliver mågerne det vel også. Jeg har bare ikke set så mange måger med olie på samtidig, normalt ser jeg kun en enkelt. Derfor blev jeg oprørt da jeg så mange og blev bange for at endnu flere måske var værre ramt. SOK kommenterede min indberetning ved at sige ''det er bedre med en indberetning for meget - end en for lidt''. Så det var godt nok.

Nu er det dejligt at se at fuglene igen har fået styr på deres fjerdragt

Mvh.

Belinda

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator