Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
29. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær (Læst 1288 gange) Postet d. 09-12-13 kl. 16:51
Ingen bud

Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær (Ingen bud :-()
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 09-12-13 kl. 16:51. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
-

Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær (-)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3173)
#2 Svar postet d. 09-12-13 kl. 18:25. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Mit bud Chondrostereum purpureum.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#3 Svar postet d. 09-12-13 kl. 18:37. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Nej Ole, Purpur-Lædersvamp er mere eller mindre hatdannende, men jeg vil nødig udtale mig skråsikkert her, men sandsynligvis er det Laksefarvet Voksskind

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#4 Kommentar postet d. 09-12-13 kl. 19:58. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Torbjørn, jeg synes det lyder rigtigt - nu når jeg ser på beskrivelse og billeder ...

Skal jeg vente på en second opinion?

Kan jeg foretage mig yderligere, for at bestemme den? - Gnide? Skrabe? (skal den kunne pilles af i store stykker? - det ser nemlig ikke umiddelbart sådan ud )

Bodil

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3173)
#5 Svar postet d. 10-12-13 kl. 09:53. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Det synes jeg, at Torbjørn har ret i - meget bedre end mit bud.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#6 Svar postet d. 10-12-13 kl. 10:46. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Bodil, det er en art jeg normalt kan kende i felten, men jeg er ikke i træning til barksvampe i øjeblikket, det vil derfor være godt at få en second opinion på svampeatlas

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 11-12-13 kl. 00:01. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Det er så gjort - altså indrapportering på Svampeatlas ...

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#8 Kommentar postet d. 16-12-13 kl. 00:22. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Nu gi''r jeg grønt flag, idet jeg ikke kan se nogen indvendinger mod "Laksefarvet Voksskind" på Svampeatlas ... så den bli''r registreret som sådan ...

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7380)
#9 Svar postet d. 16-12-13 kl. 06:38. Emne: Rød/orange svamp på bark af Laurbær-kirsebær
Jeg glemte faktisk at skrive at det er en svamp som bliver autogodkendt på svampeatlas, så evt. fejlbestemmelser samles ikke altid op i første omgang - men nu har de efterhånden haft tid (håber jeg) til at brokke sig hvis de mener det er noget andet.

Jeg har ingen saglige grunde til ikke at acceptere bestemmelsen Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator