Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp? (Læst 1037 gange) Postet d. 10-12-13 kl. 16:31
Hej

Nær Algestrup d. 10. dec. - fandt denne ca. 2,5 cm lange og 1,5 cm høje "skabelon til Operahuset i Sydney" på et gammel granstød i mellem-aldrende nordmannsgranskov, - består taglagte småskåle, der ser ud til at udgå fra samme punkt, - konsistens som judasøre eller sejskive, - håber på et godt bud.

mvh

Finn

Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp? (Hej
Nær Algestrup d. 10. dec. - fandt denne ca. 2,5 cm lange og 1,5 cm høje "skabelon til Operahuse)
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#1 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 17:31. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?

Den model,tror jeg ikke ,Jørn Utzon ville være tilfreds med!.

Hilsen

Annemette

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#2 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 17:54. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
- det tror jeg, at du har ret i, - Bodil var godt nok skyld i meget ravage, men trods alt nok ikke lige her

- og man skulle også helt ned på navlen for at se "ligheden", - ikke smart, - jeg fik harpiks på tøjet fra alle de løse kogleskæl, der lå på jorden, - så et godt råd modtages.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#3 Svar postet d. 10-12-13 kl. 18:23. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Mon dog ikke at Utzon kunne acceptere den? Det tror jeg altså. Men flot, Fin.

Ole

Besvar | Kommentér

Annemette N.Jensen
#4 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 18:26. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Nix,Ole

der er jo gået svamp i!

Men,associationen er Fin!

Annemette

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 10-12-13 kl. 21:43. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Finn, Renset Benzin kan vistnok opløse harpiks

Bodil, som ikke har været i nærheden af Operahuset

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#6 Kommentar postet d. 11-12-13 kl. 01:36. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Hej Bodil

- nok samme navn, men forhåbentlig ikke samme temperament,

- og tak for rådet, - det må jeg da prøve, - skal det være oktan 92 eller 95 ?

- og tak for jeres dejlige finurlige svar, I spøgefugle, - som ornitologerne nok ville sige.

mvh

Finn

Ps.: - gav vide hvad svampen hedder?

Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp? (Hej Bodil
- nok samme navn, men forhåbentlig ikke samme temperament,
- og tak for rådet, - det må )
Finn M. Hansen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Hans Øllgaard
#7 Kommentar postet d. 11-12-13 kl. 02:18. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Sprit er godt til harpiks !

Hilsen, Hans

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#8 Kommentar postet d. 11-12-13 kl. 08:14. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
Prøv endelig sprit først!!!

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#9 Kommentar postet d. 11-12-13 kl. 10:12. Emne: Model af Sydney Operahuset, hvilken svamp?
- ja, lyder det ikke også på én eller anden måde mere betryggende, men jeg venter lige med at prøve, fordi Torbjørn næste har "beordret" mig ud på lokaliteten igen for at tage et par supplerende billeder af et par andre tvivlsomme svampe, - hvad gør man ikke for at tilfredsstille sin egen nysgerrighed. (altså min, ikke Torbjørns)

Tak for rådet, Hans.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator