Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilken fugl i svaneformationen ? (Læst 818 gange) Postet d. 15-12-13 kl. 15:20
I går så jeg ved Bøgeskov Havn(Stevns) en flok flyvende svaner langt ude over vandet. De var så langt væk, at jeg ikke kunne se, hvad det var, bortset fra, at det var svane. Da jeg fik billedet op på skærmen, så jeg at en af fuglene var grå, så jeg gik ud fra, at det var en ungfugl. Men det er da vist slet ikke en svane ?? Den er jo meget mindre og har meget kortere hals end svanerne.

Er der nogen, der kan se, hvad det er - og hvilke svaner, det er.

Ved Søholm (Stevns) så jeg lidt senere en stor flok sangsvaner - jeg har skønnet den til ca. 300.

Hvilken fugl i svaneformationen ? (I går så jeg ved Bøgeskov Havn(Stevns) en flok flyvende svaner langt ude over vandet. De var så lang)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 719)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 15-12-13 kl. 15:22. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Her er en lille del af sangsvanerne

Hvilken fugl i svaneformationen ? (Her er en lille del af sangsvanerne)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 667)
Besvar | Kommentér

Lars Hansen

Svaraktivitet:

(108)
#2 Svar postet d. 15-12-13 kl. 15:22. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Det er en flok knopsvaner og den lille grå er en gås. Muligvis en grågås, men detaljerne er svære at se.

Mvh

Lars

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#3 Kommentar postet d. 15-12-13 kl. 15:24. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Tak, Lars.

Er det normalt, at en gås flyver med i en svaneflok ?

Besvar | Kommentér

Lars Hansen

Svaraktivitet:

(108)
#4 Svar postet d. 15-12-13 kl. 16:26. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Nej, jeg vil ikke kalde det normalt, men heller ikke usædvanligt. Men gåsen har nok foretrukket at hægte sig på svanerne, fremfor at knokle derudad alene.

Mvh

Lars

Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#5 Kommentar postet d. 16-12-13 kl. 08:27. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Tak igen

Ja, jeg ved godt, hvad det betyder at ligge på et godt hjul

Besvar | Kommentér

Lars Hansen

Svaraktivitet:

(108)
#6 Svar postet d. 16-12-13 kl. 08:32. Emne: Hvilken fugl i svaneformationen ?
Netop - jeg var lige ved at nævne Tour de France

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator