Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

steven Willadsen
Vegetationsketcher ? (Læst 1200 gange) Postet d. 12-05-05 kl. 18:00
Hej, Jeg holder Gekkoer som jeg gerne vil tilbyde afvekslende ernæring ,og derfor gerne vil supplere deers hjemmeopdrættede foder med vildt fanget. Jeg vil derfor gerne vide hvor man kan købe en vegetationsketcher, eller, alternativt hører jeg gerne fra folk der har en god gør det selv side , eller instrukser.

Kommentér

Lars Bruun
#1 postet d. 12-05-05 kl. 19:11. Emne: Vegetationsketcher ?
Hejsa.

Vegetationsketchere står let i flere hundrede kroner, hvis de skal kunne holde til noget og fange en masse i en fart. Hvis det bare er til indsamling af foder i begrænset omfang, kan du nøjes med at samle i træer og buske, hvor du så kun har brug for en paraply til at holde under, mens du hamrer løs på grenene med en pind. Det giver bunker af edderkopper, især på nåletræer.

En gratis måde at samle ind på er også at lade et vindue stå åbent på en lun sommeraften, og så lade lyset være tændt....

mvh

Lars

Kommentér

Ebbe Kristensen
#2 postet d. 12-05-05 kl. 23:20. Emne: Vegetationsketcher ?
Du kan købe vegetationskecher hos BENFIDAN Præstbrovej 10, 7900 Nykøbing M. tlf. 9772 4466

Du skal regne med at komme af med ca. kr. 200,00.

Kommentér

steven Willadsen
#3 postet d. 13-05-05 kl. 19:51. Emne: Vegetationsketcher ?
Tak til jer begge for inputne

Kommentér

Jens Stolt
#4 postet d. 31-01-06 kl. 03:39. Emne: Vegetationsketcher ?
Vegetations ketchere virker godt, det er utroligt, hvad de kan fange.

Jeg lavede en engang af en længde båndaluminium 4mm x 20mm x 1200mm, monteret på et skaft, med lærredspose.

30 cm diameter, skaft ca 1 meter.

Ketcheren skal være temmelig svær ellers holder den ikke ret længe, det er også smart om posen er godt afrundet, så smådyrene ikke klemmes nede i bunden. Hvis man forstærker kanten kan den ligefrem klare brombær og slåen (hvor der virkelig skjuler sig meget godt).

Kommentér

Uffe Terndrup
#5 postet d. 11-02-08 kl. 18:53. Emne: Vegetationsketcher ?
Hej

Jeg har efter opfordring fået lavet vegetationsketserringe Ø 450 mm af fjederstål med nylonbøsning til påspænding på kosteskaft. Produktionsprisen er 350kr. Så kommer der net til omkring 150 kr med livsgarati på sømmene.

Net har jeg haft problemer med, da de første jeg fik syet ved en skrædder ikke var så gode, som dem jeg fik syet privat.

Årsagen var at jeg/flere samlere har ødelagt mange netringe (sommerfuglenet) og modifiseret fiskeudstyr (netring til at lande fisken), det hold ikke længe.

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator