Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Lene Guldberg Lassen
Spurvehøg? (Læst 1410 gange) Postet d. 18-12-13 kl. 19:15
Hej

Er dette en Spurvehøg? Set d. 17.12.13, ved Margrethe kog.

Hilsen Lene

Spurvehøg? (Hej

Er dette en Spurvehøg? Set d. 17.12.13, ved Margrethe kog.

Hilsen Lene
)
Lene Guldberg Lassen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1261 x 856)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3679)
#1 Svar postet d. 18-12-13 kl. 19:17. Emne: Spurvehøg?
Ja!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Lene Guldberg Lassen
#2 Kommentar postet d. 18-12-13 kl. 19:21. Emne: Spurvehøg?
Tak for det.

Hilsen Lene

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6198)
#3 Svar postet d. 18-12-13 kl. 20:07. Emne: Spurvehøg?
Flot og skarpt billede af denne hurtigflyver.

Grålig overside, og de varmt gule øjne siger adult; stribningen på undersiden er ikke rustrød (som næsten alle hanner, og nogle hunner), og den ret tydelige øjenbrynsstribe viser at det er en hun.

Nøjagtig som Frank så flot gør rede for i sit pædagogiske og vise svar

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#4 Kommentar postet d. 18-12-13 kl. 20:12. Emne: Spurvehøg?
Peter, der bliver spurgt "Er dette en Spurvehøg?"

Alt det andet du skriver, skriver du jo kun for også at få et flag!

Besvar | Kommentér

Peter Lauritzen

Svaraktivitet:

(15)
#5 Svar postet d. 18-12-13 kl. 21:05. Emne: Spurvehøg?
Enig flot velkomponeret motiv.

vh

Peter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lene Guldberg Lassen
#6 Kommentar postet d. 18-12-13 kl. 22:24. Emne: Spurvehøg?
Hej

Det der med grønt flag, forstår jeg ikke meget af, så jeg blander mig udenom. Men jeg er glad for at få at vide, at det er en voksen og at det er en hun.

Jeg stod oppe på diget og kiggede ud over vadehavet da den kom flyvende i lavningen mellem diget og strand engen, det så godt ud

Hilsen Lene

Besvar | Kommentér

Merete Crone
#7 Kommentar postet d. 19-12-13 kl. 06:46. Emne: Spurvehøg?
Frank, du er helt galt på den. Jeg er vist ikke den eneste, der sætter stor pris på Peters (og mange andres) uddybende kommentarer - og synes, du kommer meget let til dine flag med dine korte, intetsigende svar.

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#8 Kommentar postet d. 19-12-13 kl. 08:23. Emne: Spurvehøg?
Sikke noget sludder Merete

Besvar | Kommentér

Frank Desting
#9 Kommentar postet d. 19-12-13 kl. 09:04. Emne: Spurvehøg?
Der bliver i denne og mange andre tråde spurgt "er dette en ?" og i sådanne tilfælde er det naturligvis helt i orden at skrive "ja" eller "ja, det er en ...").

Man kan jo også se, at disse svar bliver "accepteret", så det må jo være tilfredsstillende svar for spørgeren.

At så der efterfølgende kommer andre folk ind, og skriver "det er en hun/han/1k pga. dit og dat" og lign. er jo fint nok, men tjener nok mere til at få egne flag end noget andet...

Det er i hvert fald ikke nødvendigt, når der nu bliver spurgt på denne måde ("er det en" ? osv.).

Hvis spørgeren skriver "er det en ? og hvorfor er det en ?" er sagen straks anderledes.

Så kan man godt uddybe sine svar, hvis man synes man vil ofre tid på det.

Jeg selv er bedøvende ligeglad med de flag jeg får tildelt, men svarer bare kort når jeg ser noget, jeg ved en smule om.

Jeg har hverken tid eller lyst til at uddybe svarene (så kunne jeg få nok at bestille!), da jeg bare hurtigt "skimmer" trådene igennem, og svarer på meget andet end fuglespørgsmål, og i øvrigt har mange andre gøremål.

Når man har fået svaret "ja" eller "Spurvehøg er korrekt" og des lignende kan man jo selv gøre sig den tjeneste at læse om arten i enten Felthåndbogen eller på DOF''s hjemmeside eller i bøgerne, så man selv kan se, lære og bekræfte, at det nu er rigtigt, at det drejer sig om dette og hin art.

Det kan vel ikke være så svært at forlange!

Vh

Frank

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator