Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Per Taudal Poulsen
Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte (Læst 1063 gange) Postet d. 29-12-13 kl. 17:35
-til et lettere hengemt, økologisk Pigeonæble fra Øksedals frugt"plantage"......

NU med skæg...

og det ku´ jo være, at der blev sat navn på ???

Hvad med Skægsvamp eller Skægpest ??? det kniver at se lamellerne...

Hilsen fra

Per

Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte (-til et lettere hengemt, økologisk Pigeonæble fra Øksedals frugt"plantage"......
NU med skæg...
og)
Per Taudal Poulsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#1 Kommentar postet d. 29-12-13 kl. 17:36. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte

Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte (:-))
Klik på billedet for original størrelse (1003 x 807)
Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#2 Svar postet d. 29-12-13 kl. 17:56. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Hej Per

Jeg tror det er Huenål - en ret primitiv sag!

Kig her - se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Torbjørn Borgen

Svaraktivitet:

(7382)
#3 Svar postet d. 29-12-13 kl. 18:16. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Slægten Huenål gror kun på svampe, mest, udelukkende?, på huesvampe. så det må være en anden mugsvamp Per viser

- se linket HER

Torbjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#4 Kommentar postet d. 29-12-13 kl. 18:24. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Nu frydede det mig jo, at Nelly herude ikke skulle løbe med alle "roserne"....

HUN har jo Huenål herude...

-hvad hulen har jeg så ?? Nålepude ??

Besvar | Kommentér

Ole Faaborg

Svaraktivitet:

(189)
#5 Svar postet d. 29-12-13 kl. 18:42. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Det er nok en anden variant end Huenål, Torbjørn har ret i at den vokser på svampe mest.

Men i øvrigt, hvad er det for et rødt tekstil du har om halsen på dit profilbillede, Per?

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#6 Kommentar postet d. 29-12-13 kl. 18:43. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Det er jo stadig en zygomycet, men nok nærmere henad frugtskimmel (slægten Rhizopus): - se linket HER

Besvar | Kommentér

Per Taudal Poulsen
#7 Kommentar postet d. 29-12-13 kl. 19:56. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Ole -jeg var en meget kærkommen GAVE ved en komsammen/fest. Det kom ganske bag på fødselaren - og jeg havde selvfølgelig stort gavebånd med kæmpe gavemærkat (i pap) på

-og dette bibeholdt jeg under hele middagen....(gavemærkaten blev kylet over skuldrene, da den sommetider besværliggjorde hurtige armbevægelser.... )

----------

ved en anden fest blev det brugt i forbindelse med den stundende højtid-

også dette faldt i god jord

Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte (Ole -jeg var en meget kærkommen GAVE ved en komsammen/fest. Det kom ganske bag på fødselaren - og je)
Besvar | Kommentér

Ole Faaborg
#8 Kommentar postet d. 30-12-13 kl. 11:20. Emne: Vi ta´ r det hele med -mest til Ole Faa, men da også andre med mod og mandshjerte
Per, du er en alsidig herre!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator