Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Kristensen
Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland... (Læst 444 gange) Postet d. 11-01-14 kl. 11:10
Møjn derude !!!!

Jeg har en del Svampevenner rundt om i verden "ja hvad gør svampe da ikke godt for ens venskab " Jeg ved ikke om i ved det men svampe er også andet end smukke og spiselige !!

" OKAY !!!det viste i godt" prøv lige at se denne artikel fra Wilde in the Woods

- se linket HER

Denne artikel fik mig til at måbe og smile ligt JØSSES!!!!!nu er Svampe ikke bare svampe mere " smukke farve, sjove latinske navne, mærkelige former, Ups der er sq en svamp!!! osv "

Det er måske bare mig der ikke er up to days i den store svampe verden men viden er man bare ikke for gammel til så her er den viden !!!! håber i vil måbe ligt "det er jo altid godt når man står sammen med andre og ser på Håret lædersvamp og så lige have en lommeviden i baghånden så kigger folk så dejlig underlige på en og mange vil så kigge ligt mere på vores svampe i Danmark.....

Håber ikke det gør noget at sende sådan en link her på F&N for så må i undskylde men viden om naturen passer da godt ind her især i dag da det regner.....

Glæde til jer alle og god dag....

Jesper.....

Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#1 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 11:15. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
Der er en guldgrube af u-udforsket naturmedicin derude....lad os håbe vi når at finde dem, inden arterne uddør!

Kommentér

Per Taudal Poulsen
#2 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 11:33. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
Møjn

-ska´ kigget, når jeg kommer hjem...

har stor lyst til at gå og gnave i de der på træerne....

Kommentér

Jesper Kristensen
#3 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 12:05. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
Møjn Linda...

Du har bare ret vores natur har alt vi skal bruge og det hele er uden Kemi !!!!!

Kom lige tanken om Maling til ude brug !!!!! fra min lærlinge tid det skulle være brugt i 300-400 år....

Syrnet mælk 6øl og jordfarve og der har du verdens bedste øko træmaling til ude brug...

Drik de 6 øl pis så i en spand hæl så det syrnet mælk og jordfarve i den spand bland det sammen og lad det stå i en time BOM og det var det "det fik min Tømrersvend os lærlinge til at lave en fredag til hans stakit!!!" Hvergang jeg er hjemme hos mine forældre ser jeg det stakit og det holder endnu så må være en god måde at lave maling på.....

God dag....

jesper

Kommentér

Jesper Kristensen
#4 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 12:07. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
GO LUSKE TUR Per

Pas på derude den natur er "vild"

Kommentér

Sofus Ryge Petersen
#5 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 12:18. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
Hej Jesper

Du skulle tage at kigge lidt på Paul Stamets'' bøger og artikler hvis du interesserer dig for svampens potentielle egenskaber, ud over de rent kulinariske. Han er noget af en kapacitet inden for området.

Mvh Sofus

Kommentér

Jesper Kristensen
#6 Kommentar postet d. 11-01-14 kl. 12:33. Emne: Fik sendt ligt viden om Håret lædersvamp fra Skotland...
Møjn Sofus !!!!!

Det vil jeg gøre!!!! Tak skal du have....

jesper

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator