Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Naturbeskyttelsesloven -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Nikolaj H. Correll
Historisk kortlægning afslører ny natur (Læst 1318 gange) Postet d. 15-01-14 kl. 11:34
Pressemeddelelse fra ministeren:

- se linket HER

Linket indeholder også data for de tre første kommuner: Odense, Holstebro og Furesø.

Kommentér

Kirsten Damgaard
#1 Kommentar postet d. 15-01-14 kl. 12:06. Emne: Historisk kortlægning afslører ny natur
Jeg kan se at der er sket en lille fremgang i &3 områderne siden 2006. Men jeg kan ikke se hvor meget der er forsvundet siden den første registrering af &3 områderne. Det ville være mere interessandt, synes jeg. Er der en der kan give et link til det?

Ellers positivt at der bliver gjort noget.

mvh.Kirsten

Kommentér

Peter Clausager
#2 Kommentar postet d. 18-01-14 kl. 12:19. Emne: Historisk kortlægning afslører ny natur
Naturstyrelsens § 3 revision er meget gavnlig, da den forpligter kommunerne til at tage sig af ulovlige ændringer af § 3 områdernes tlstand. Jeg håber bare, at kommunerne har tilstrækkeligt med midler til at behandle sagerne inden forældelse. For er det ikke sådan, at en ulovlighed skal behandles inden for en bestemt tid, efter at den er kommet til kommunens kendskab ?

Venlig hilsen

Peter

Kommentér

Peter Clausager
#3 Kommentar postet d. 19-01-14 kl. 12:47. Emne: Historisk kortlægning afslører ny natur
Naturstyrelsens § 3 revision drejer sig om perioden fra den første amtslige registrering i starten af 1990´erne, da

da den nye NBL blev vedtaget og frem til i dag.

Jeg synes, at det er lidt for tidligt at drage konklusioner for situationen på landsplan.

Mht. til vegetation skal der ikke mange arter til for at et område stadig kan bevare status som § 3, selvom biodiversiten er stærkt forringet gennem årene. Naturstyrelsens gennemgang af § 3 områderne tager ikke hensyn til en eventuel nedgang i biodiversitet, så der er ingen grund til overdreven optimisme over deres foreløbige resultater, som viser at selve antallet og arealet af § 3 områder nogle steder ikke har ændret sig væsentligt i den sidste snes år.

Venlig hilsen

Peter

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator