Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bodil Toft
Poresvamp på samme stub, som den forrige ... (Læst 571 gange) Postet d. 22-02-14 kl. 23:47
Lugten også her "svamp" -

Poresvamp på samme stub, som den forrige ... (Lugten også her "svamp" -)
Bodil Toft har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#1 Kommentar postet d. 22-02-14 kl. 23:48. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Porerne (som blev stærkt farvede ved "negleskrab" - vises i næste billede af samme område som dette )

Poresvamp på samme stub, som den forrige ... (Porerne (som blev stærkt farvede ved "negleskrab" - vises i næste billede af samme område som dette )
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#2 Kommentar postet d. 22-02-14 kl. 23:50. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
- "negleskrab"

Poresvamp på samme stub, som den forrige ... (- "negleskrab")
Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#3 Kommentar postet d. 22-02-14 kl. 23:51. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Så prøvede jeg ar rive den over

Dette er resultatet

Poresvamp på samme stub, som den forrige ... (Så prøvede jeg ar rive den over 

Dette er resultatet ;-))
Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#4 Kommentar postet d. 23-02-14 kl. 09:03. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Det kunne godt ligne blød begporesvamp. Den ser man som regel næsten uden hat, men den skulle gerne lugte af mere en svamp, nemlig sødlig -sur, så den er jeg alligevel ikke sikker på.

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#5 Kommentar postet d. 23-02-14 kl. 10:04. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
uh de lugte ... jeg bli''r aldrig fortrolig med dem

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#6 Svar postet d. 23-02-14 kl. 10:19. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Hej Bodil. Forstod ikke om den var let at rive over? Det ser ud som om der er en tynd mørk linie mellem porer og hatkød.

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Bodil Toft
#7 Kommentar postet d. 23-02-14 kl. 10:48. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Jo - det mener jeg da også ... Og der er også mørke striber hele vejen igennem svampen ... Du skal forestille dig, at den højre del er revet af selve svampen og lagt ved siden af - hvis du hopper den tilbage, som at lukke en bog, ser du hatoversiden ...

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#8 Svar postet d. 23-02-14 kl. 15:25. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Så dømmer jeg den til Sveden sodporesvamp, den mørkfarves jo også ved berøring

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Kirsten Damgaard
#9 Kommentar postet d. 23-02-14 kl. 16:31. Emne: Poresvamp på samme stub, som den forrige ...
Sveden sodporesvamp har altid mørke porer inderst og lyse porer yderst. Det kan jeg ikke se noget af på denne svamp.?

- se linket HER

mvh.Kirsten

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator