Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Erhardt Ecklon
Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg (Læst 2412 gange) Postet d. 24-02-14 kl. 16:19
Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg over et vandhul ved lokaliteten Engene kl ca 15

Kan det være Vandflagermus?

Vh Erhardt

Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg (Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg over et vandhul ved lokaliteten Engene )
Erhardt Ecklon har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 664)
Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(127)
#1 Svar postet d. 24-02-14 kl. 23:55. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Vandflagermus er en ret lille flagermus med lys underside, og den jager oftest tæt på vandoverfladen.

Flagermusen her ser ret stor ud, og ud fra den brune farve, de tilsyneladende lange vinger og de brede runde ører skønner jeg, at det er en BRUNFLAGERMUS, som jager højere oppe og ret ofte i dagslys.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Lars Jørgen Grønbjerg

Svaraktivitet:

(138)
#2 Svar postet d. 25-02-14 kl. 00:09. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Selv om det er vanskeligt at vurdere størrelsen på et foto som dette, virker dyret alligevel ganske robust, og jeg deler Carstens øvrige overvejelser og mener der må være tale om en godt sulten eller på anden måde utidigt tidligt forstyrret Brunflagermus. SÅ almindeligt er det ikke at se flagermus på vingerne i februar. Det er mere et efterårsfænomen med dagflyvende flagermus.

Mvh Lars Jørgen

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Erhardt Ecklon
#3 Kommentar postet d. 25-02-14 kl. 03:50. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Mange tak for hjælpen

Vh Erhardt

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(147)
#4 Svar postet d. 25-02-14 kl. 08:50. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Hej Erhardt

Flagermus er vanskelige at bestemme ud fra billeder, og jeg mener ikke denne kan bestemmes med sikkerhed.

Brunflagermus er et oplagt bud da det er en stor robust art som kan ses både om dagen og uden for den normale årstid for flagermus.

Det der for mig er det mest specielle ved dette billede er den ret lange frie hale og det at halehuden spiles ud til næsten at danne en firkant.

Det får mig til at mene, at Sydflagermus absolut også kan være en mulighed.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen
#5 Kommentar postet d. 25-02-14 kl. 22:28. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Det er korrekt, at flagermus er vanskelige at bestemme ud fra fotos.

Det er også rigtigt, at sydflagermus kunne være en mulighed, men jeg synes dyrets bug er for brun, vingerne for lange og sporebrusken for lang til sydflagermus, som har lysere gulbrun underside, brede vinger og kort sporebrusk.

Med hensyn til halelængde synes jeg ikke den ser ud til at være for lang til brunflagermus. Sydflagermus har jo en fri hale på over ½ cm.

Mvh

Carsten

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(28)
#6 Svar postet d. 28-02-14 kl. 13:48. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Har du flere billeder? Hvis man lidt tydeligere kunne se vingebredden, var der måske noget at hente. Brunflagermus virker i sammenligning med sydflagermus smal- og langvinget.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Erhardt Ecklon
#7 Kommentar postet d. 28-02-14 kl. 15:15. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Hej

Vedhæfter en collage af de fotos jeg har

Vh Erhardt

Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg (Hej

Vedhæfter en collage af de fotos jeg har

Vh Erhardt)
Foto: Erhardt Ecklon
Klik på billedet for original størrelse (2000 x 930)
Besvar | Kommentér

Carsten Fynbo Larsen

Svaraktivitet:

(127)
#8 Svar postet d. 28-02-14 kl. 17:14. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg

Det er gode fotos, som efter min opfattelse bestyrker min oprindelige vurdering.

Jeg mener fotsat det er BRUNFLAGERMUS.

Mvh

Carsten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jan Fischer Rasmussen

Svaraktivitet:

(28)
#9 Svar postet d. 28-02-14 kl. 17:19. Emne: Hvilken flagermus fotograferet d 24. februar 2014, Svendborg
Jeg er enig, vingeformen ligner også brunflagermus, synes jeg.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator