Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
30. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Finn M. Hansen
Hvilken Skallesluger ? (Læst 657 gange) Postet d. 22-03-14 kl. 10:04
Hej

Boesdal d. 29. aug. 2013, - billedet er taget på lidt for lang afstand med mit "billige" kamera, men jeg kunne egentlig godt tænke mig at for sat det rigtige navn på fuglene, hvis det kan lade sig gøre.

Der stod faktisk 11 stk. på stranden, og kigge ud på endnu flere på vandet, - i alt 26-27 stk. - en stor flok synes jeg, - måske en børnehave for ungfugle, eller hvad ved jeg.

mvh

Finn

Hvilken Skallesluger  ? (Hej
Boesdal d. 29. aug. 2013, - billedet er taget på lidt for lang afstand med mit "billige" kamera)
Foto: Finn M. Hansen
Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(75)
#1 Svar postet d. 22-03-14 kl. 10:09. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Hej Finn.

Stor Skallesluger pga. den skarpe grænse mellem den brune hals (og hoved) og det hvidlige bryst samt hvid hage - se linket HER

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(953)
#2 Svar postet d. 22-03-14 kl. 10:09. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Stor skallesluger de tre på billedet

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#3 Kommentar postet d. 22-03-14 kl. 11:26. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Hej Eva og Henrik

Mange tak for svarene.

Jeg åbnede dit link til Felthåndbogen, Henrik, og blev noget forbavset over det sidste afsnit, - Hvornår ses den? Stor skallesluger er en sjælden ynglefugl i Danmark, men en meget almindelig vintergæst. Den ankommer i november og trækker atter mod yngleområderne om foråret., - hvis det er rigtigt, hvad laver så stor en flok så egentlig i Danmark i august måned ?

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6309)
#4 Svar postet d. 22-03-14 kl. 11:39. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Nu har jeg ikke undersøgt hvor Boesdal ligger (måsker er der flere Boesdal''er), så hvis du havde skrevet landsdel også, ville jeg måske kunne se om stedet er kendt for ynglende Stor Skallesluger.

Alt tyder ihvertfald på at det drejer sig om en flok voksne unger ( arten lægger meget store kuld), og da det naturligvis er alt for tidligt med trækgæster nordfra, må det det være lokale fugle. Tillykke med fundet

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#5 Kommentar postet d. 22-03-14 kl. 12:32. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Hej Peter

Nej det kan du jo ikke vide, men det er Boesdal Kalkbrud på spidsen af Stevns, - se linket HER, og det er til enhver tid et besøg værd.

Jeg har godt læst, at der er nogle få ynglende par på Sydsjælland, så det kan vel så ikke helt udelukkes, at det er en flok af "egen avl" jeg har set, - det ville da være dejligt.

mvh

Finn

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6309)
#6 Svar postet d. 22-03-14 kl. 12:43. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Jamen det ER lokale fugle, for lokaliteten passer med iagttagelsen

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Finn M. Hansen
#7 Kommentar postet d. 22-03-14 kl. 13:07. Emne: Hvilken Skallesluger ?
Fint, - det kan man da kun glæde sig over, ikke sandt?.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator